اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مجلس ششم با جریان فتنه همراهی می‌کرد

ولایتی: جبهه متحد و پایداری مشترکات زیادی دارند‌

خبرگزاری فارس: سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان در مورد میزان فاصله میان جبهه متحد و پایداری گفت: میان هر دو نفر نیز فاصله وجود دارد، اما میان این دو جبهه مشترکات زیادی وجود دارد و و به عقیده من باید از افراط و تفریط‌ها جلوگیری کرد.

ولایتی: جبهه متحد و پایداری مشترکات زیادی دارند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی اکبر ولایتی ظهر امروز در جمع مردم و اعضای جبهه متحد و نیز اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد با دشمنان نظام اسلامی در جبهه سیاسی و اقتصادی بیش از اندازه مدارا شده است، آیا این طرز برخورد نظام را به خطر نمی‌اندازد، اظهار داشت: اداره حکومت نیازمند تدبیر است و همان‌گونه که در اسلام نیز بشارت و انذار در کنار یکدیگر آمده، نمی‌توان در تمامی بخش‌ها و عرصه‌ها با سخت‌گیری برخورد کرد.

وی افزود: البته همیشه سخت برخورد کردن به معنای سر و صدا کردن نیست و گاهی انسان یک مصلحت‌ها را می‌بیند و در کنار آن مصلحت‌های دیگر را نادیده می‌گیرد و همین امر سبب ایجاد مشکل می‌شود.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل تصریح کرد: در مورد جنبه‌های سیاسی با دشمن خارجی از این تندتر، صریح‌تر و قاطع‌تر تاکنون برخورد نشده است و نمونه آن را می‌توان در خطبه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران مشاهده کرد.

وی اضافه کرد: در جبهه سیاسی داخلی نیز برخی به صراحت روی نظام شمشیر کشیدند و دلسوزان نظام بسیار تلاش کردند تا این افراد را از مسیر غلطی که می‌روند، بازگردانند، اما آن‌ها دست‌بردار نبوده تا جایی که صدای ملت ایران ‌علیه اقدامات نا به جای آن‌ها بلند شد.

*به صرف اتهام نمی‌توان آبروی یک نفر را ریخت

ولایتی در ارتباط با مفاسد اخیر و متهمان آن‌ها گفت: به صرف زدن اتهام نمی‌توان آبروی یک نفر را ریخت و باید این اتهام‌ها ثابت تا شکل علنی به خود گیرد؛ البته این سخن بدین معنا نیست که در همه جا قوه قضائیه یا دستگاه‌های دیگر خوب عمل می‌کنند، چرا که آن‌ها نیز انسان هستند و در معرض لغزش اما بنای نظام بر این نیست که در قضاوت‌ها انحطاط وجود داشته باشد.

لیست اصولگرایان هنوز باز است

وی در جواب این سوال که ارزیابی شما از صحنه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با توجه به فراوانی لیست‌ها و مجموعه‌های در صحنه چیست، گفت: تمامی تلاش در جبهه متحد اصولگرایان بر این بوده که تمامی گروه‌های معتقد به آرمان‌های اصولگرایی در این لیست و به صورت مشترک با یکدیگر متحد شوند و هنوز نیز لیست اصولگرایان باز است و تا جایی که افراد متمایل به این لیست تمایل دارند، می‌توانند در صورتی‌که به لیست ضربه وارد نشود، به ما ملحق شوند.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان ‌تصریح کرد: ما بیش از این نمی‌توانستیم در ارائه لیست جبهه متحد معطل بمانیم و گرنه تا شب انتخابات نیز عده‌ای می‌توانستند به ما بپیوندند و در این صورت در عمل لیستی به وجود نمی‌آمد.

وی ادامه داد: اما اگر چنانچه فرد اصولگرایی به صورت منفرد ظاهر شده و نشانه‌های اصولگرایی همچون اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و اسلام را دارد و از تخصص و تجربه کافی که به درد مردم بخورد، برخوردار است و احتمال رای آوری را دارد، می‌تواند خود را اصولگرا معرفی کند.

ولایتی تاکید کرد: تشکیل جبهه متحد اصولگرایان تنها برای کمک به مردم برای شناخت افراد اصولگرا و پیشگیری از سردرگمی بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا میان جبهه متحد و پایداری فاصله‌ای وجود دارد، اظهار داشت: میان هر دو نفر نیز فاصله وجود دارد، اما میان این دو جبهه مشترکات زیادی وجود دارد و ما در هیئت داوری بسیار برای پیوستن این دو جبهه به یکدیگر تلاش کردیم و عقیده ما بر این است که از افراط و تفریط‌ها جلوگیری کرده و فرصت را برای نفوذ اصحاب فتنه و یاران انحراف فراهم نکنیم.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان ‌یادآور شد: در نزدیک کردن دو جبهه پایداری و متحد گاهی آنچه را که طرف مقابل می‌گفت اگر دیگری می‌پذیرفت، یاران خود را از دست می‌داد و البته بر عکس آن نیز صادق بود.

 

*انحراف به منزله خارج شدن از مسیر ولایت است

وی بیان داشت: البته گاهی افراد منسوب به جبهه متحد نسبت به برخی از کسانی که در جبهه پایداری بودند، اعلام موضع می‌کردند و آن‌ها را به نوعی به جریان انحرافی نسبت می‌دادند و البته از طرف دیگر طرف مقابل نیز بیان می‌کرد که چرا برخی از افرادی که در لیست جبهه متحد هستند، در برابر جریان فتنه سکوت کرده‌اند.

ولایتی در پاسخ به این سوال که منظور از انحراف چیست، تصریح کرد: انحراف به منزله خارج شدن از مسیر ولایت است و اگر شخصی از مسیری که رهبری تعیین کرده است، جدا شد و بر آن اصرار ورزید در این جریان قرار می‌گیرد.

*مجلس ششم با جریان فتنه همراهی می‌کرد

وی در جواب سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا برخی از نمایندگان مجلس هشتم که فعالیت خاصی برای رفع مشکلات مردم انجام نداده، همچنان در لیست جبهه متحد هستند، اظهار داشت: نمی‌توان با وارد کردن یک بحث کلی تمام تلاش‌های یک مجموعه را زیر سوال برد و من به طور نمونه به موضع‌گیری مجلس هشتم در برابر جریان فتنه اشاره می‌کنم که اگر مجلس ششم بود با جریان فتنه همراهی می‌کرد همان‌طور که در سال 1378 همراهی کرد اما مشاهده کردیم که چگونه مجلس هشتم با جمع کردن 250 امضا در برابر فتنه ایستاد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول