اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

با آغاز دومین روز از انتخاب مرسی

تجمع مردم مصر در میدان التحریر همچنان ادامه دارد

خبرگزاری فارس: تجمع مردمی در میدان التحریر برای ابراز شادمانی از انتخاب محمد مرسی و همچنین ادامه مطالبات از شورای نظامی برای لغو مصوبات اخیر خود همچنان ادامه دارد.

تجمع مردم مصر در میدان التحریر همچنان ادامه دارد

به گزارش فارس به نقل از الیوم السابع، با آغاز دومین روز از انتخاب محمد مرسی به عنوان اولین رئیس جمهور غیرنظامی مصر بعد از 6 دهه حاکمیت نظامیان در این کشور میدان التحریر هنوز مملو از جمعیت شادمان مصری‌هایی است که پیروزی مرسی را در این انتخابات جشن گرفته‌اند.

دیشب نیز تا پاسی از شب مراسم مختلف در میدان التحریر ادامه داشت، مصری‌ها با آتش بازی و سر دادن شعارهایی حمایت خود را از رئیس جمهور اسلامگرای خود اعلام می‌کردند. کمیته ساماندهی تظاهرات نیز سرودهای ملی را برای مردم پخش می‌کرد که شور و حال مردم را دو چندان می‌کرد. تجمع کنندگان در میدان التحریر نماز صبح خود را نیز در همین میدان اقامه کردند.

مردم مصر و تعدادی از گروه‌های انقلابی در این کشور اعلام کرده‌اند که تا زمانی که مصوبات شورای نظامی در مورد انحلال پارلمان و متمم قانون اساسی لغو نشود در میدان التحریر باقی خواهد ماند.

شرکت کنندگان در این تجمع خواستار پایان دادن به حاکمیت نظامیان در این کشور و بازگشت شورای نظامی به پادگان‌ها هستند و معتقدند که نظامیان باید مصوبات تحمیلی به ملت را لغو کرده و به علت جنایاتی که علیه انقلابیون انجام داده‌اند، محاکمه شوند.

اخوان المسلمون و جنبش جوانان 6 آوریل از 7 روز پیش با تجمع در میدان التحریر خواستار صیانت از آراء مردمی و لغو مصوبات باطل شورای نظامی در کودتای نرم علیه دولت منتخب شده اند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول