اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دامپزشکی استان البرز اعلام کرد

هیچ موردی از تب کریمه‌کونگو در البرز مشاهده نشده است

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی استان البرز اعلام کرد: تا این لحظه هیچ موردی مبنی بر ابتلا به بیماری تب کریمه کونگو در استان البرز مشاهده نشده است.

هیچ موردی از تب کریمه‌کونگو در البرز مشاهده نشده است

سید علی‌اصغر برایی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از دغدغه‌هایی که این روزها افکار عمومی مردم را به خود جلب کرده، مربوط به شیوع بیماری تب کریمه کونگو است.

وی تصریح کرد: این بیماری از دام به انسان سرایت کرده و در دسته بیماری‌های خطرناکی است که در صورت عدم توجه و تاخیر در درمان، منجر به فوت بیمار می‌شود.

 

* نظارت ویژه دامپزشکی البرز بر کشتار دام

مدیر کل دامپزشکی استان البرز در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای مقابله با این بیماری در این استان صورت گرفته است؟ گفت: دامپزشکی به صورت ذاتی وظایفی بر عهده دارد که ما آنها را برای حفظ سلامت مردم به طور مداوم در دستور کاری خود داریم.

برایی‌نژاد ادامه داد: پس از اعلام برخی نگرانی‌ها در مورد این بیماری، سازمان دامپزشکی کشوری تمیهدات ویژه‌ای را در نظر گرفت که بیشتر در حوزه نظارت بر کشتار و همچنین انتقال دام است.

وی تصریح کرد: ما نیز در استان البرز به صورت مستمر بر عملکرد مراکزی که مستعد شیوع این بیماری هستند، از جمله دامداری‌ها و کشتارگاه‌های استان نظارت جدی داشته و در ماه‌های اخیر این نظارت را افزایش داده‌ایم.

 

* هیچ نشانه‌ای از ورود بیماری تب کریمه کونگو به البرز گزارش نشده است

مدیر کل دامپزشکی استان البرز در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا بیماری فوق در این استان مشاهده شده، تاکید کرد: حتی یک مورد از ابتلا و فوت بر اثر این بیماری در البرز مشاهده و گزارش نشده است.

برایی‌نژاد متذکر شد: این امر به واسطه نظارت‌های انجام شده دستگاه‌های مسئول از جمله دامپزشکی استان البرز محقق شده و این تلاش‌ها همچنان تداوم خواهد داشت.

این مسئول افزود: البته مردم باید در تمام طول سال و به ویژه در فصل گرما که این بیماری شیوع پیدا می‌کند، رعایت بهداشت برای عدم ابتلا به بیماری تب کریمه کونگو را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: عدم استفاده از گوشت دام‌هایی که به صورت غیر بهداشتی ذبح شده از مهم‌ترین اقداماتی است که مردم باید در دستور غذایی خود قرار دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان البرز در پایان تاکید کرد: توصیه ما به شهروندان این است که به صورت سنتی دام‌ها را ذبح نکرده و از گوشتی که به آن اطمینان نداشته و از مراکز فاقد مجوز تهیه شده است نیز استفاده نکنند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول