اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل استان ایلام:

ایلام یکی از پاک‌ترین سیستم‌های اداری کشور را داراست

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت: ایلام یکی از پاک‌ترین سیستم‌های اداری کشور را داراست.

ایلام یکی از پاک‌ترین سیستم‌های اداری کشور را داراست

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی مهدیخانی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های استان ایلام اظهار داشت: به لطف خداوند و در سایه همت عمومی مردم استان ایلام این مهم محقق شده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار و ارقام موجود می‌توان ادعا کرد که سیستم اداری استان ایلام دارای کمترین مشکلات در این بخش بوده که جای تحسین دارد.

این مسئول اضافه کرد: البته منکر وجود تخلفات و مفاسد اداری در استان نبوده اما در مجموع می‌توان ادعا کرد که سیستم اداری استان ایلام یکی از سیستم‌های بی‌مشکل و در سطح قابل قبولی است که باید تلاش شود این سطح افزایش و ارتقا یابد.

مهدیخانی تصریح کرد: اما مهم‌ترین تخلفاتی که توسط برخی از سیستم‌های اداری صورت گرفته شاید ناشی از ناآگاهی مدیران و کارشناسان اجرایی برخی از دستگاه‌های استان ایلام در خصوص قوانین و مقررات جاری باشد.

مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت: متأسفانه این بخش به شدت مشکل‌ساز است و برخی از مدیران، کارشناسان و کارگزاران هنوز در خصوص اجرای قوانین به درستی آگاهی لازم ندارند و در برخی موارد در مقام اجرا دچار مشکلاتی می‌شوند.

وی ادامه داد: در حیطه تخلفات اداری عموما سهل انگاری، عدم توجه به قوانین و مقررات، عدم رعایت قوانین و مقررات از حیث شکلی و ... مهم‌ترین تخلفاتی است که در سیستم اداری به چشم می‌خورد. 

این مسئول اضافه کرد: در بخش تخلفات قضایی نیز گاهی اوقات به مصادیقی از مفاسد اداری، اختلاس و سوء استفاده از موقعیت شغلی و اداری و تصرف اموال عمومی بر می‌خوریم.

مهدیخانی تصریح کرد: البته در همه این بخش‌ها در حداقل‌ها قرار داریم و خوشبختانه استان ایلام از پاک‌ترین سیستم‌های اداری برخوردار است. 

 پرونده پتروشیمی ایلام در دادسرای عمومی و انقلاب تهران در حال رسیدگی است 

مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت: متأسفانه در گذر زمان از نظارت بر عملکرد پتروشیمی از سوی مراجع مختلف غفلت شده است.

وی ادامه داد: ماحصل و نتیجه این غفلت متاسفانه عدم پیشرفت این پروژه و سوء استفاده مالی از این پروژه مهم صنعتی در استان ایلام بوده است.

این مسئول اضافه کرد: سال قبل سازمان بازرسی بر حسب وظیفه و احساس تکلیف وارد این مقوله شد و به تخلفات گسترده مالی در این شرکت برخوردیم و پرونده‌ای تشکیل شد و در واقع کار سازمان بازرسی با این پرونده تمام شد.

مهدیخانی تصریح کرد: در حقیقت گزارش مربوطه تهیه و تحویل مرجع قضایی شده است. در حال حاضر در دادسرای عمومی و انقلاب تهران در دست رسیدگی است و در بخشی منجر به صدور کیفرخواست شده و در دادگاه عمومی تهران در حال رسیدگی است.  

مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت: امیدواریم این پرونده در نخستین فرصت به فرجام برسد.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول