اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مهریز:

برقراری عدالت در روستاها حق مردم است

خبرگزاری فارس: فرماندار مهریز با تاکید بر اینکه محرومیت باید از روستاها رخت بربندد گفت: برقراری عدالت در روستاها حق تک تک اهالی این مناطق به ویژه در نقاط دور افتاده و محروم است.

برقراری عدالت در روستاها حق مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، مهدی کیانی مقدم ظهر امروز در نخستین کمیسیون عمران و توسعه روستاهای شهرستان مهریز در سال 91 که در دورترین و محروم‌ترین روستای مهریز تشکیل شد، اظهار داشت: سیاست دولت توجه به روستاها و نقاط محروم است که خوشبختانه در دولت نهم و دهم خدمات خوبی انجام شده و سفرهای هیئت دولت به استان‌ها برکات خوبی به همراه داشته است.

وی بیان کرد: برقراری عدالت در روستاها و بهره‌مندی از سایر امکانات رفاهی، حق تک تک اهالی روستاهاست.

در ادامه نیز اهالی، دهیار و اعضای شورای روستا به بیان مشکلات و کمبودهای خود پرداختند.

کمبود آب عمده‌ترین مشکل اهالی این روستا بود که مقرر شد در مورد تأمین آب شرب مردم، تمهیدات لازم اندیشیده شود و با تعویض پمپ چاه، آبدهی آن بیشتر شده و با اخذ مجوز حفر چاه و عقد قرارداد با پیمانکار، مشکل کم‌آبی در منطقه رفع شود.

در این کمیسیون همچنین حفاظت از سنگ نگاره‌های کوه ارنان مطرح شد که با توجه به ثبت آثار سنگ نگاره‌های کوه ارنان در سال 51 و اهمیت آن مقرر شد؛ طرح جامع حفاظتی تهیه شود و در جلسه بعدی از سوی اداره میراث فرهنگی گزارش آن ارائه شود.

همچنین مقرر شد کار مرمت قلعه قدیمی روستا با همکاری شرکت تعاونی وحدت دهیاران شروع شود.

در مورد زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر واحدهای مسکونی بنیاد مسکن نیز مقرر شد با توجه به واگذاری 80 قطعه از زمین‌های بنیاد مسکن برای ساخت و ساز و نظر به اینکه فقط 20 قطعه آن ساخته شده، در اسرع وقت از سوی بنیاد مسکن اخطار کتبی به واحدهایی که برای ساخت اقدامی انجام نداده‌اند صادر و مهلتی برای آغاز ساخت مشخص شود تا پس از اتمام مهلت مقرر، خلع ید و به متقاضیان جدید واگذار شود تا پس از اتمام ساخت و ساز در کلیه قطعات واگذار شده زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت انجام شود.

آغاز عملیات احداث سالن ورزشی در روستا از دیگر مصوبات این کمیسیون بود که مقرر شد پیرو سفر استاندار به روستا، اعتبارات اولیه احداث آن در سال جاری تخصیص یابد و کار عملیاتی آن آغاز شود.

در اولویت گذاشتن جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت کوچه‌ها و معابر روستا برای سال 91، حل مشکل برق پارک روستا، معرفی جوانان جویای کار به کمیته امداد امام خمینی(ره)، تصویب آسفالت خیابان شهید چوپانی، پیگیری ساماندهی بلوار سرو - ارنان، اضافه کردن نام ارنان در تابلو ورودی سه‌راهی دهشیر و ... نیز از دیگر مصوبات این کمیسیون بود.

روستای ارنان با 115 خانوار و 400 نفر جمعیت در 100کیلومتری جنوب استان یزد و 70 کیلومتری شهرستان مهریز واقع است.

این جلسه به ریاست فرماندار مهریز و با حضور بخشدار و مدیران 13 دستگاه اجرایی مهریز در مسجد جامع روستای ارنان برگزار شد و اعضای شورای اسلامی، دهیار و جمعی از اهالی این روستا به ارائه مشکلات روستا پرداختند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول