اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس:

وزیر خارجه باید مجلس را قانع کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار وزرای خارجه ایران و انگلیس گفت: علی‌اکبر صالحی باید نمایندگان را درباره علت برگزاری این جلسه قانع کند.

وزیر خارجه باید مجلس را قانع کند

حسین نجابت امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: طی ادوار گذشته ما همواره از انگلیس‌ها ضربه خورده و هیچگاه این کشور با دولت و ملت ایران صادقانه رفتار نکرده است.

وی تصریح کرد: این رویکرد انگلیسی‌ها در قبال ملت و دولت ایران، ناشی از همان روح استکباری و استعمارگرانه آنها است و ما نیز توقع دوستی از لندن‌ نداریم.

 

* نقش فعال سفارت انگلیس در فتنه را فراموش نکرده‌ایم

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری حوادث تلخ دوران فتنه 88 گفت: اسناد و مدارک بسیاری وجود دارد که نشان‌دهنده نقش فعال دولت انگلیس و سفارت این کشور در ایجاد فتنه و حمایت از فتنه‌گران است.

نجابت تاکید کرد: ما این رویکرد منفی را فراموش نکرده و به همین دلیل نمایندگان مجلس طرحی را با هدف کاهش روابط تهران و لندن تنظیم و پیگیری کردند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در اسلامشهر مبنی بر اینکه دلیل احضار علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان به مجلس چیست؟ عنوان کرد: این دعوت از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انجام شده و علت این است که در این شرایط فعلی برگزاری دیدار میان وزرای خارجه ایران و انگلیس  پرسش‌ برانگیز است.

 

* دلیلی برای دیدار وزرای خارجه ایران و انگلیس وجود ندارد

نجابت ادامه داد: البته ما درحال مذاکره با گروه 5 + 1 هستیم و در دنیای امروز بدون تبادل نظرات و گفت‌‌وگو نمی‌توان اهداف خود را پیش‌ببریم، بنابراین ممکن است وزارت‌خارجه برای انجام این دیدار دلایل قانع کننده داشته باشد.

وی تصریح کرد: اعتقاد برخی از نمایندگان مجلس این است که در شرایط فعلی دلیلی برای دیدار وزرای خارجه ایران و انگلیس وجود ندارد، اما باید دید که تصمیم‌گیران دستگاه سیاست خارجی کشور چه نظری دارند.

نجابت در پایان اذعان داشت: بنابراین دعوت از وزیر خارجه برای حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی برای دریافت نظرات دولت و دستگاه دیپلماسی کشور امری طبیعی است و نمایندگان عضو دیگر کمیسیون‌ها نیز منتظر گزارش جلسه روز یکشنبه کمیسیون با علی‌اکبر صالحی هستند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول