اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دومین دوسالانه تصویرگری نیایش

1565 اثر در دوسالانه تصویرگری نیایش شرکت کردند

خبرگزاری فارس: دبیر دومین دوسالانه تصویرگری نیایش گفت: 478 هنرمند با هزار و 565 اثر در دومین دوسالانه تصویرگری نیایش شرکت کردند.

1565 اثر در دوسالانه تصویرگری نیایش شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی ثابت‌نیا ظهر امروز در محل نگارخانه رضوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دومین دوسالانه تصویرگری نیایش 478 هنرمند در قالب یک هزار و 565 اثر و از 29 استان شرکت کرده‌اند.

دبیر دومین دوسالانه تصویرگری نیایش تصریح کرد: در این دوسالانه هنرمندان در سه بخش تصویرگری با موضوع  امام رضا(ع)، تصویرگری نیایش و تصویرگری کتاب با موضوعات مذهبی به رقابت پرداختند که توسط جمعی از داوران و اساتید برجسته کشوری ارزیابی و 316 آثار موفق به مرحله داوری نهایی راه یافتند که در پایان 15 اثر برگزیده می‌شوند.

دبیر دوسالانه تصویرگری نیایش، گسترش ارزش های انسانی و معنوی، توجه به جنبه‌های تصویری مفهوم نیایش، تشویق هنرمندان تصویرگر به خلق آثار با موضوعات مذهبی و اخلاقی به ویژه سیره حضرت امام رضا(ع) را از اهداف این جشنواره دانست و افزود: در این جشنواره هنرمندان برجسته عرصه تصویرگری شناسایی ،حمایت و تجلیل می‌شوند و ما شاهد حضور و معرفی چهره‌های نو در عرصه تصویرگری هستیم.

ثابت‌نیا تشریح کرد: اولین دوسالانه در سال 88 برگزار شد و قرار شد که دومین دوسالانه در سال 90 برگزار شود که ما شاهد تاخیر در برگزاری این جشنواره در سال 91 هستیم.

وی افزود: تصویرگری با موضوع امام رضا(ع) جزو بیشترین آثار در این جشنواره هست و تهران با حضور 129 هنرمند در جایگاه نخست و مشهد با 80 هنرمند در جایگاه بعد قرار دارد.

ثابت‌نیا ادامه داد: در این دوسالانه 40 داور کودک و نوجوان نیز با همکاری بنیاد فرهنگی رضوی حضور دارند که با این وجود ما از ذائقه و سلیقه کودکان در دوسالانه به خوبی استفاده کرده‌ایم.

دبیر دومین دوسالانه تصویرگری نیایش تصریح کرد: ما در این دوسالانه سعی داشته‌ایم تا تمرکز‌زدایی کنیم به‌ گونه‌ای که ما شاهد حضور آثار متعدد از شهرهای دوری هستیم که تا به حال نامشان را هم نشنیده‌ایم و دوسالانه توانسته است در رابطه با تمرکززدایی موفق باشد.

وی افزود: آثار انتخابی در دو نگارخانه رضوان و نگارخانه میرک به نمایش گذاشته و اختتامیه و اهدای جوایز نیز در سیزدهم و چهاردهم تیرماه در تالار نور برگزار می‌شود.

دبیر دومین دوسالانه تصویرگری نیایش تصریح کرد: در مراسم اختتامیه از علی عاملی‌کن هنرمند فقید عرصه تصویرگری قدردانی و هدیه این هنرمند به خانواده‌اش داده می‌شود.

عضو هیئت داوران و مشاور هنری دوسالانه کیانوش غریب‌پور اظهار کرد: خوش‌بختانه این دوسالانه نسبت به دوسالانه قبل از رشد چشم‌گیری برخودار است و آثار شرکت یافته در این دوسالانه از سطح کیفی بالایی برخوردار هست.

وی ادامه داد: جشنواره تصویرگری نیایش توانسته پیام مثبت به جامعه تصویرگران بدهد که گروهی جدیدی از تصویرگران می‌خواهند وارد عرصه شوند و ما شاهد اسم تکراری نیستیم.

عضو هیئت داوران افزود: جشنواره یک سکو برای هنرمندان تصویرگر است و جذابیت آن به ثمر رسیدن فعالیت‌های چند ساله آنان است.

وی ادامه داد: متاسفانه در فضا و تصویرگری کتاب‌های مذهبی در کشور ما شاهد بدسلیقگی هستیم به گونه‌ای که ما شاهد کارهای بسیار کم کیفیت گرافیکی در این حوزه هستیم و این جشنواره می‌تواند سبب تحول شگرف در حوزه گرافیک و تصویرگری کتاب‌های مذهبی شود.

مشاور هنری دوسالانه افزود: باید ناشران حوزه دین و مذهب از جای خویش چند قدم به جلو بردارند تا با استفاده از سلیقه هنرمندان تصویرگر بتوانند فضای کتاب‌های مذهبی را ارتقا دهند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول