اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌‌شرقی

واحد‌های دامی 14 هزار میلیارد ریال درآمد اقتصادی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌‌شرقی گفت: این استان با دارا بودن بیش از 10 میلیون واحد دامی، سالانه از طریق تولید محصولات دامی و لبنی 14 هزار میلیارد ریال برای اقتصاد کشاورزی این استان درآمد اقتصادی فراهم می‌آورد.

واحد‌های دامی 14 هزار میلیارد ریال درآمد اقتصادی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی،  مسعود محمدیان در حاشیه مراسم گشایش دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور و آبزیان تبریز با اشاره به قابلیت‌های استان در بخش کشاورزی، دام و طیور افزود: این استان با بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی ضمن تولید حدود 5 میلیون تن محصولات کشاورزی با تنوع تولید بیش از 70 نوع محصول، پنج ‌درصد کشاورزی تولید کشور را به عهده دارد.

وی، مهم‌ترین عامل گسترش دام استان را وجود بیش از 2 میلیون و 400 هزار هکتار مرتع عنوان کرده و گفت: در واقع 2.4 درصد از مراتع کشور در آذربایجان‌شرقی با تولید 588 هزار تن علوفه هفت درصد از علوفه کشور را تولید می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی با دارا بودن بیش از 10 میلیون واحد دامی، سالانه از طریق تولید محصولات دامی و لبنی بیش از 14 هزار میلیارد ریال برای اقتصاد کشاورزی این استان درآمد اقتصادی مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌آورد که این میزان تولید زمینه‌ مساعدی را در سرمایه‌گذاری بخش‌های دام و طیور استان به‌وجود آورده است.

وی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را تقویت و توسعه بخش کشاورزی، صنایع و خدمات مرتبط در مرغداری، دامداری و افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات در فرآیند تولید، ارتباطات و تعاملات هرچه بیشتر در بخش سرمایه‌گذاری بیشتر دانست. 

محمدیان گفت: آذربایجان‌‌شرقی از استعدادهای بالقوه بالایی در این زمینه برخوردار بوده که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در زمینه افزایش کمی و کیفی تولیدات دام و طیور به موفقیت‌های ارزنده‌ای دست یافته است.

وی ارزیابی دستاوردها و توانمندی‌ها در حوزه دام، طیور و آبزیان را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه دانست و افزود: امیدواریم با حمایت و کمک مدیران شرکت‌های داخلی شاهد کیفیت‌بخشی، افزایش تولیدات و حضور بیشتر آذربایجان‌‌شرقی در عرصه‌های جهانی باشیم.

انتهای پیام/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول