اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درپی فراخوان۱۲جنبش و ائتلاف مصری برگزار می‌شود

تظاهرات میلیونی سراسری مردم مصر علیه شورای نظامی

خبرگزاری فارس: 12جنبش و ائتلاف انقلابی مصر امروز مردم را به برپایی تظاهراتی میلیونی ضد اقدامات اخیر شورای نظامی این کشور در مصادره روند دموکراتیک مصر به نفع خود دعوت کردند.

تظاهرات میلیونی سراسری مردم مصر علیه شورای نظامی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، 12 جنبش و ائتلاف انقلابی در مصر اعلام کردند که مردم این کشور امروز جمعه در میدان التحریر قاهره و سایر استان های آن علیه احکام صادره اخیر از سوی شورای نظامی تجمع می کنند.

جماعت اخوان المسلمون، جنبش 6 آوریل ، حزب الوسط، جماعت اسلامی، جبهه سلفی در کنار سایر احزاب و ائتلاف های انقلابی اعلام کردند که در تظاهرات میلیونی امروز که در اعتراض به اقدامات اخیر شورای نظامی مصر بویژه تصویب متمم قانون اساسی و انحلال پارلمان برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

دعوت به تظاهرات میلیونی مردم مصر در حالی امروز برگزار می شود که تحصن نامحدود مصری ها که از سوی اخوان المسلمون و برخی دیگر از گروه های انقلابی در میدان التحریر از سه روز پیش آغاز شده، امروز نیز ادامه می یابد، این تحصن نیز برای اعتراض به اقدامات شورای نظامی در تسلط گرفتن قدرت در این کشور و مصادره اختیارات رئیس جمهور منتخب مصر به نفع خود انجام می شود.

شرکت کنندگان در این تحصن همچنین تعویق اعلام نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری را نیز محکوم کرده و آن را تلاش جدیدی برای بازی با نتایج آراء مردم به نفع احمد شفیق آخرین نخست وزیر دوران حسنی مبارک دانستند.

مردم مصر نگران این هستند که شورای نظامی تحت نفوذ و تسلط قدرت های خارجی انقلاب مردمی مصر را دور زده و بر خلاف نتیجه برآمده از صندوق های رأی شفیق را به عنوان رئیس جمهور اعلام کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول