اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش منفعلانه کلینتون به کودتای خاموش نظامیان حاکم بر مصر

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه آمریکا پس از دو کودتای خاموش شورای نظامی در انحلال پارلمان و محدود کردن اختیارات رئیس جمهور، اقدامات این شورا را مشکل آفرین خواند.

واکنش منفعلانه کلینتون به کودتای خاموش نظامیان حاکم بر مصر

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته بر ضرورت انتقال قدرت شورای نظامی به رئیس‌جمهور منتخب مردم مصر تاکید کرد.

کلینتون که این اظهارات را در نشستی که در وزارت خارجه آمریکا برگزار شده بیان می‌کرد، در این رابطه افزود: فکر می‌کنیم که لازم است تا (شورای) نظامی به وعده خود به مردم مصر عمل کرده و قدرت را به پیروز مشروع (انتخابات ریاست جمهوری) بازگرداند.

او در این نشست که با حضور "جیمز بیکر" وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و به مناسبت تاسیس اولین موزه دیپلماسی برگزار شده بود، عنوان کرد که برخی اقدامات چند روز گذشته شورای نظامی "کاملا مشکل‌آفرین" بوده است.

وی همچنین هشدار داد: نظامیان باید نقش صحیحی داشته باشند که این نقش دخالت، حکمفرما بودن و یا تلاش برای سرنگون کردن مراجع قانون اساسی، نیست.

هرچند مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند تا خود را مدافع دموکراسی و انقلاب مردم مصر جلوه دهند، با این حال اخبار زیادی از تلاش‌های آمریکا برای به پیروزی رساندن "احمد شفیق" نخست‌وزیر مبارک در انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر شده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول