اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رئیس پارلمان مصر:

سناریوی الجزایر در مصر تکرار نمی‌شود/ فشارهای مردمی اهرم مقابله با شورای نظامی

خبرگزاری فارس: محمد سعد الکتاتنی رئیس پارلمان مصر گفت که اخوان المسلمون زیر بار توطئه شورای نظامی برای ایجاد جنگ داخلی نمی رود و سقف تحرک جماعت، موسسات قانونی ملی و فشارهای مردمی است.

سناریوی الجزایر در مصر تکرار نمی‌شود/ فشارهای مردمی اهرم مقابله با شورای نظامی

به گزارش فارس به نقل از الجزیره ، محمد سعد الکتاتنی رئیس مجلس ملی منحل شده مصر و یکی از رهبران اخوان المسلمون در اظهاراتی تاکید کرد که این جماعت به درگیری با شورای نظامی کشیده نخواهد شد، شورایی که می خواهد مصر را به سوی جنگ داخلی مشابه اتفاقی که بیست سال قبل در الجزایر روی داد، بکشاند.

وی افزود که درگیری حقوقی و قانونی و فشارهای مردمی سقف تحرکات این جماعت برای مقابله با شورای نظامی مصر است.

الکتاتنی در گفت‌وگو با رویترز تاکید کرد که سران ارتش مصر مبانی سیاسی را ایجاد کرده اند که با آن بتوانند برای سالها قدرت را در اختیار داشته باشد، اما این جماعت با شیوه ای به این اقدامات پاسخ نمی دهد که کشور را به جنگ داخلی بکشاند، بنابراین اتفاقات الجزایر در مصر تکرار نخواهد شد.

وی تصریح کرد: «ملت مصر متفاوت است و سلاحی ندارد، ما از طریق موسسات قانونی ملی و فشارهای مردمی در میدان ها مقابله می کنیم.» او از ارتش خواست تا دموکراسی را بپذیرد و اراده ملت را قبول کند.

الکتاتنی تاکید کرد که بر اساس گزارش های حوزه های انتخاباتی که ستاد انتخاباتی مرسی در یک مجلد بزرگ جمع آوری کرده، هیچ شکی وجود ندارد که محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است و طرف مقابل شکست خورده است.

این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که شورای نظامی به بهانه القای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری به دنبال کودتا علیه روند دموکراتیک در این کشور است و قصد دارد بر خلاف آراء مردمی نامزد هوادار این شورا یعنی احمد شفیق را به قدرت برساند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول