اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

مشکلات بافت قدیم شیراز رفع می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: با مساعدت‌های رئیس جمهور، مشکلات بافت قدیمی شیراز حل می‌شود.

مشکلات بافت قدیم شیراز رفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق عابدین در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز، با اشاره به ظرفیت‌های فراوان گردشگری در استان فارس و شهر شیراز، اظهار داشت: گردشگری در تمام حوزه‌ها اعم از سلامت، تاریخی و فرهنگی، مهم‌ترین اولویت استان فارس است و باید بیشترین تلاش برای رونق این بخش صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این‌که نمایشگاه گردشگری شیراز تاثیر فراوانی در معرفی استان فارس و توانایی‌های گردشگری این استان به دنیا دارد، افزود: حضور انبوه شرکت‌های گردشگری بین‌المللی و میهمانان خارجی، فرصت خوبی برای ارائه دستاوردها و ظرفیت‌های فارس در زمینه گردشگری است.

وی با تاکید بر تقویت فرهنگ پذیرش گردشگر در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی اضافه کرد: مسائل مرتبط با گردشگران از لحظه ورود به فرودگاه و برخورد کارکنان فرودگاه، ارائه خدمات مورد نیاز میهمانان تا مناسب‌سازی محیط‌های شهری و گردشگری باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

استاندار فارس با اشاره به این‌که نمایشگاه گردشگری شیراز در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، ادامه داد: این نمایشگاه اعتباری برای استان فارس و جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید و بر این اساس لازم است برای برگزاری آبرومند این نمایشگاه تمام مردم استان فارس و عموم دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

صادق عابدین با بیان این‌که خصوصیت مهمان‌نوازی مردم ایران به ویژه اهالی فارس در تمام دنیا زبانزد است، گفت: انتظار می‌رود در مدت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز، اصناف نیز همکاری مناسبی برای جلب نظر مهمانان شرکت کننده در این نمایشگاه داشته باشند و تمام مهمانان این نمایشگاه در بازگشت به کشورهایشان مبلغی برای توانائی‌های گردشگری استان فارس باشند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با یادآوری مساعدت رئیس جمهوری اسلامی ایران در مورد حل مشکل بافت قدیم شیراز، گفت: امیدواریم به زودی با همکاری مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و ارائه طرح پیشنهادی برای حل این معضل، این مشکل قدیمی شهر شیراز نیز برای همیشه ساماندهی و برطرف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به این‌که هدف از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در شیراز، معرفی ظرفیت‌های گردشگری این استان، جذب گردشگر و تعامل مناسب با بخش خصوصی برای جلب گردشگران است، افزود: این نمایشگاه در تقویم سازمان جهانی گردشگری قرار گرفته است.

فریدون فعالی با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز از 14 تا 17 تیر‌ماه جاری در نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز از ساعت 17 تا 22 پذیرای بازدیدکنندگان است، تصریح کرد: فعالان حوزه گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی داخلی و خارجی، گروه هتل‌های زنجیره‌ای معتبر کشور، خطوط هواپیمایی داخلی و خارجی، نشریات تخصصی حوزه گردشگری، سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری، هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی، مراکز آموزش گردشگری و بیمارستان‌های فعال در جذب گردشگر سلامت در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول