اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ادبیات پایداری اداره کل استان‌های حوزه هنری:

داستان‌های دفاع مقدس نیازمند کرسی‌های نظریه‌پردازی است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری اداره کل استان‌های حوزه هنری کشور گفت: در مبانی داستان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیازمند کرسی‌های نظریه‌پردازی هستیم.

داستان‌های دفاع مقدس نیازمند کرسی‌های نظریه‌پردازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین زنجانی بعدازظهر امروز در مراسم رونمایی از تازه‌های کتاب در حوزه ادبیات پایداری استان مازندران اظهار داشت: در جنگ نرم و شبیخون فرهنگی نیازمند پدافند غیرعامل هستیم.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از وظیفه اصلی نویسندگان دفاع مقدس عنوان کرد و بیان داشت: حوزه هنری آثار موفقی را در زمینه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر کرده است.

زنجانی با تاکید بر این که برای فعالیت‌های حوزه هنری، اصل و معیار انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: حوزه هنری اساسا برای تبیین انقلاب اسلامی تاسیس شد و در ادامه فعالیت‌های خود و متقارن با شروع جنگ تحمیلی به رشادت‌های ایثارگران و رزمندگان پرداخت، زیرا جنگ برای مقابله با همین انقلاب بر ما تحمیل شده بود.

مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری اداره کل استان‌های  حوزه هنری کشور بااشاره به نامگذاری سال جاری به سال «تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی» گفت: برای ایجاد تولید ملی متناسب با فرهنگ کشور بویژه در حوزه کتاب، باید مسئولان فرهنگی همراهی بیشتری با ناشران و دست‌اندرکاران حوزه نشر و کتاب داشته باشند.

زنجانی افزود: از جمله راهکارهای تحقق تولید ملی در حوزه فرهنگ، تولید محتوای ایرانی و بومی در کتاب‌ها است که البته باید به‌صورت مناسب به دست مخاطبان برسد.

وی عنصر ایثار و شهادت را مهمترین عامل در ادبیات دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: ایثار و شهادت دو عنصر مهم در ادبیات دفاع مقدس هستند که در متون دینی و قرآن نیز به آن اشاره شده است.

مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری اداره کل استان‌های  حوزه هنری کشور  گفت: دفاع مقدس به این دلیل نام دفاع مقدس را به خود گرفته است که بار ارزشی حرکت رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس همین ارزش‌های اخلاقی، دینی و معرفتی است.

وی در پایان از آمادگی حوزه هنری با نهادهای فرهنگی برای تولید آثار در بخش ادبیات و تاریخ انقلاب خبر داد.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای سردار شهید محمد حسن طوسی و سید منصور نبوی تجلیل شد.

انتهای پیام/س20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول