به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی مصلینژاد بعدازظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران با بیان اینکه هر سال 9 درصد بودجه سازمان حمل و نقل و ترافیک به خطکشی بلوارها و معابر اختصاص مییابد، اظهار داشت: خطکشی بیش از یکهزار کیلومتر از معابر در دو مقطع زمانی مشخص در طول سال و تجدید رنگ خطکشیها و روکش آسفالت از مواردی است که سازمان ترافیک به طور منظم در دستور کار دارد.
وی هدف از خطکشی معابر را هدایت شهروندان در راستای اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و افزود: آسیبدیدگی خطکشیها بر اثر عدم توجه برخی رانندگان باعث میشود و هزینههای اضافی را به شهرداری برای تجدید خطکشیها تحمیل میکنند.
مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز کیفیت رنگآمیزیهای سطح شهر را مناسب و منطبق با استاندارد ارزیابی کرد و گفت: در برخی بلوارها و معابر عدم توجه رانندگان باعث شده است تا خطکشیها محو شود و کارآیی لازم را به عنوان ابزار نظمدهی عبور و مرور از دست بدهد.
مصلینژاد هزینه هر متر طول خطکشی محوری را با توجه به گرانی تجهیزات و ابزار این حرفه، 8 هزار تومان عنوان کرد و گفت: از آنجایی که این هزینهها از سوی شهروندان تامین میشود ضروری است شهروندان با رعایت قوانین و مقررات، شهر و شهرداری را در کاهش هزینهها یاری کنند.
وی خطکشی عابر پیاده با زمینه قرمز در هسته مرکزی شهر به ویژه مراکز زیارتی، سیاحتی، درمانی و مدارس را از ابتکارات شهرداری شیراز در سال گذشته عنوان و خاطرنشان کرد: براساس برنامه زمانبندی شده هر سال به طور متوسط دو بار خطکشی خطوط عابر پیاده تجدید میشود که این امر به دلیل افزایش ایمنی صورت میگیرد.
انتهای پیام/ز20/ض1002