اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردکان در مجلس:

مجلس برای فعال شدن "تشکل همیاران جهاد" تلاش می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای فعال شدن تشکل همیاران جهاد تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

مجلس برای فعال شدن "تشکل همیاران جهاد" تلاش می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا تابش پیش از ظهر امروز در دیدار با جهادگران شهرستان اردکان با اشاره به تدبیر امام خمینی (ره) در زمینه تشکیل جهاد سازندگی اظهار داشت: با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب، نهادهایی که به فرمان امام راحل تشکیل شدند، منشأ خوبی برای مردم بوده و توانسته‌اند از نظر سازمانی و تشکیلاتی خود را تقویت کنند.

وی افزود: اما این نهادها از جمله جهاد کشاورزی باید به فلسفه وجودی خود توجه داشته باشند و از یاد نبرند که شکل گرفتن آنها برای تسهیل در امور مردم و برداشتن موانع از جلوی پای آنان بوده است و اگر تنها تبدیل به اداراتی شوند که از روحیه انقلابی، اخلاص و عشق به دین و آئین و مردم تهی شوند، از هدف اصلی خویش بازمانده و در نتیجه اعتماد مردم نیز از آنها سلب خواهد شد.

تابش بیان کرد: گرچه جهاد از نظر تشکیلاتی متولی امور مهمی است که امنیت اقتصادی کشور را تضمین می‌کند، اما باید گفت این سازمان توانسته به هدف اصلی امام و انقلاب از تاسیس جهاد سازندگی جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: توسعه، تعمیم و گسترش فرهنگ جهادی در سطح جامعه به ویژه ادارات، یک رسالت و وظیفه خطیر بوده و هست که باید همت خویش را برای انجام آن به کار گیریم.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود از رایزنی صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی برای فعال شدن تشکل همیاران جهاد خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این تشکل بتواند با هم‌فکری و تعامل سازنده با جهادگران در مسیر حل مشکلات فراروی آنها اقدامات موثری انجام دهد و اهداف اصلی تشکیل جهاد را پیگیری کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین با تشکر از همه زحمتکشان عرصه جهاد کشاورزی، به تشریح وضعیت کشاورزی شهرستان اردکان و اقدامات صورت گرفته پرداخت و بر مواردی همچون ادامه انتقال آب به باغات اردکان که در معرض خطر هستند، تامین اعتبار پروژه‌های آبی - خاکی، اهمیت ایستگاه تحقیقات پسته و نقش تعاونی‌های تولید در این بخش و بر پیگیری مسائل و مشکلات کشاورزان تاکید کرد.

سرپرست جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات جهادگران در عرصه‌های مختلف، به تشریح وضعیت تولید محصولات کشاورزی استان پرداخت و با بیان اینکه استان یزد در زمینه تولید روناس مقام نخست، پسته مقام دوم، زیرساخت‌های مجتمع های دامپروری مقام اول، محصولات گلخانه‌ای و زعفران مقام دوم، انار و بادام مقام پنجم کشور را داراست، گفت: با وجود اینکه استان یزد 9 درصد سطح زیرکشت محصولات کشاورزی را دارد، اما 1.2 تولید را در کشور به خود اختصاص داده است.

سید جمال سجادی‌پور، رویکرد سازمان جهاد کشاورزی را با توجه به وضعیت اقلیمی استان، حرکت به سمت کشت‌های کم‌آب‌خواه اعلام کرد.

وی همچنین بر تقویت اعتبارات بخش کشاورزی شهرستان اردکان و حمایت از ایستگاه تحقیقات پسته این شهرستان تاکید و پیشنهاد کرد: ردیف اعتباری جداگانه‌ای از طریق کارگروه کشاورزی به این ایستگاه اختصاص یابد.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول