اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی:

ایلام در مقایسه با دیگر نقاط کشور کمترین آمار جرم را دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گفت: ایلام در مقایسه با دیگر نقاط کشور کمترین آمار جرم را دارد.

ایلام در مقایسه با دیگر نقاط کشور کمترین آمار جرم را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در دیدار با شماری از کارکنان و فرماندهان نیروی انتظامی استان ایلام اظهار داشت: از زمان معارفه فرمانده سابق نیروی انتظامی در استان که مربوط به دو سال پیش است فرمانده مرزبانی از این نیرو منفک شد.

وی ادامه داد: این کار شایسته‌ای بود و خدا را شکر اکنون دو تشکیلات مقتدر و توانمند در استان ایلام داریم و هر دو نیرو پیشرفت‌های خوبی کرده‌اند.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: البته هنوز خلاها و مشکلاتی وجود دارد اما در مجموع زیرساخت‌ها در نیروی انتظامی توسعه یافته و هم در حوزه مأموریت پیشرفت‌هایی حاصل شده و اصل هم این است.

احمدی مقدم تصریح کرد: اگر زیرساخت‌ها درست شود، اتاق‌ها مرتب و منظم شود، دارای خانه سازمانی و ... باشیم اما نتیجه‌ای از این مقدمه استخراج نشود تمام کارها بی‌خاصیت می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در سال‌های گذشته در حوزه ماموریت نیروی انتظامی در استان ایلام تلاش‌های فراوانی شده است.

وی ادامه داد: استان ایلام شایسه خدمات صادقانه بوده که هنوز جراحت دوران دفاع مقدس را بر پیکر خود دارد و هنوز عقب‌ماندگی‌های ناشی از آن دوران در این جا وجود دارد.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: هنوز شرایط کاملا عادی برای مرزهای کشورمان در این منطقه حاصل نشده است و به لحاظ شاخص‌های اقتصادی به میانگین‌های کشوری نرسیده و فاصله دارد.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های بسیار خوبی که در این استان وجود دارد اما باز هم در حوزه اقتصادی مشکلاتی وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امنیت یکی از بسترهای فعالیت اقتصادی و اشتغال است و از همه مهم‌تر آرامش ذهنی جامعه برای کار، تلاش و سازندگی لازم و ضروری است. 

وی ادامه داد: توجه دولت هم به این استان مناسب بوده و تلاش خوبی را در راستای محرومیت‌زدایی داشته است.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: در برخی مناطق بین فقر و جرم رابطه برقرار می‌کنند که در استان ایلام خلاف این موضوع ثابت شده است.

احمدی مقدم تصریح کرد: ایلام از لحاظ شاخص‌های اقتصادی، درآمد سرانه مردم و بالا بودن نرخ بیکاری و ... جزو ضعیف‌ترین استان‌های کشور بوده اما کم‌ترین جرم را دارد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در مرور آمارهای جرائم ایلام دیدم در 90 روز گذشته روزانه دو سرقت روی داده که رقم بسیار پایینی است.

وی ادامه داد: تقریباً وقوع جرائم جنایی طی سه ماهه گذشته در استان ایلام خیلی اندک بوده و یا حتی در حد صفر گزارش شده است.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: به عنوان مثال در این مدت تنها چهار فقره قتل روی داده و مابقی جرائم از جمله گروگان‌گیری، سرقت مسلحانه و ... صفر بوده است.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: این آمار شاخص بسیار مهمی بوده که در هیچ یک از استان‌های کشور حتی در خراسان جنوبی هم وجود ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: خراسان جنوبی با وجودی که جمعیتی مانند استان ایلام دارد و تنها یک استان گسترده‌تر از ایلام است، آمار وقوع جرم در ایلام از خراسان جنوبی کمتر است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول