اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان‌غربی خبر داد

تولید 7 میلیون مترمکعب چوب در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: 7 میلیون مترمکعب چوب سالانه در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

تولید 7 میلیون مترمکعب چوب در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی پیرمردای در مراسم گرامیداشت روز بیابا‌ن‌زدایی اظهار داشت: استان آذربایجان‌غربی مقام دوم تولید چوب را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در کشور به طور میانگین 23 میلیون متر مکعب چوب تولید می‌شود که آذربایجان‌غربی پس از گیلان با تولید 7 میلیون متر مکعب در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر در آذربایجان‌غربی 20 هزار و 400 هکتار مزرعه چوب وجود دارد که ظرفیت تولید چوب از این میزان 580 متر مکعب است.

وی گفت: مزارع کشت چوب در چهار شهرستان ارومیه، میاندوآب، نقده و خوی متمرکز بوده و صنوبرهای کشت شده پس از هشت تا 10 سال بریده و به بازار چوب کشور وارد می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: در استان 101 هزار هکتار جنگل وجود دارد که این رقم بسیار پایین‌تر از میانگین 13 میلیون هکتاری کشور است.

وی اضافه کرد: کمربند حفاظتی و تعیین حدود عرصه‌های ملی با اراضی اشخاص، طی امسال ایجاد می‌شود.

پیرمرادی تصریح کرد: این طرح با هدف کاهش تعرضات و تخریبات در عرصه‌های ملی، تعیین مرز بین اراضی ملی و اشخاص طراحی شده است.

وی همچنین اظهار داشت: 14 میلیارد ریال اعتبار برای صیانت از منابع طبیعی و اجرای طرح‌های جنگل‌کاری و آبخیزداری طی سال جاری تخصیص یافته است.

به گفته پیرمرادی این میزان اعتبار از محل اعتبارات افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی برای دو بخش جنگل و آبخیزداری اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه مساحت جنگل‌های آذربایجان‌غربی بیش از 101 هزار هکتار است گفت: عمده جنگل‌ها در سردشت و پیرانشهر واقع شده است که این جنگل‌ها از گونه‌های بسیار متنوع و نادر تشکیل شده که احیا، حفاظت و مراقبت آن از اولویت‌های ویژه این اداره کل بوده و در این راستا امسال با مشارکت ارگان‌ها و مردم، سطح جنگل‌ها، جلوگیری از تخریب درختان و سرانه فضای سبز را ارتقا می‌دهیم.

از عرصه 43 میلیون هکتاری استان آذربایجان‌غربی 2 میلیون و 700 هزار هکتار را مراتع، 110 هزار هکتار را جنگل‌ها، یک‌میلیون هکتار را اراضی زراعی و بقیه را کوه‌ها و کوهپایه‌ها و عرصه دریاچه ارومیه تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول