اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الازهر توافقات واتیکان با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

خبرگزاری فارس: الازهر ضمن محکوم کردن توافقات صورت گرفته میان واتیکان و رژیم صهیونیستی در مورد شهر قدس اشغالی، تاکید کرد که تغییر اوضاع حقوقی، دیپلماتیک، جمعیتی، مدنی و دینی این شهر به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

الازهر توافقات واتیکان با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

به گزارش فارس، الازهر شریف با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تمامی جهانیان  از اشغالگری رژیم صهیونیستی در شهر قدس و تجاوزات آن اعم از ساخت شهرک های غیر قانونی، تغییر آثار و نشانه های این شهر از طریق تخریب و حذف نشانه های تمدن عربی حتی در اسامی، تجاوز علیه مقدسات دینی با حفاری های بی نتیجه در زیر مسجد الاقصی برای یافتن معبد کذایی، کوچاندن فلسطینیان مسلمان و مسیحی از منازل خود، محروم نمودن آنان از تابعیت های خود و نادیده گرفتن عامدانه قوانین بین المللی و حقوق بشر و تصمیمات سازمان ملل، مطلع هستند.

در این بیانیه آمده است: الازهر در این شرایط، نسبت به تلاش طرف هایی که انتظار می رود طرف هایی مورد اعتماد برای اجرای قوانین بین المللی و قوانین مدافع حقوق بشر و قطعنامه های بین المللی در مورد سرزمین های اشغالی فلسطین باشند، برای امضای توافقنامه هایی که به این رژیم اشغالگر مشروعیت ببخشد و فلسطینیان مسلمان و مسیحی را در کنار رنج و محنت هایشان، در معرض ضررها و خسارت های بیشتری از جانب طرف های خارجی وابسته به واتیکان قرار دهد، تعجب می کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، الازهر در ادامه تمامی آزادگان جهان را به کمک طلبید و گفت: اگر به رفع ظلم و ناراحتی که وظیفه اخلاقی شماست مبادرت نمی ورزید، پس لااقل حامی ظالمان نباشید و آنان را طرف هایی مشروع و قانونی نپندارید. ما همچنان منتظر لغو این توافقنامه با رژیمی هستیم که چیزی از قوانین نمی داند و در پی ظلم و نقض تمامی موازین و قوانین بین المللی است، هر چند که طبق ادعاهای مطرح شده توافقنامه ای اقتصادی باشد.

چند روز پیش نیز جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای نسبت به اقدام اخیر دولت واتیکان مبنی بر موافقت با پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای به رسمیت شناختن سلطه غیرقانونی این رژیم بر کلیساهای مسیحی واقع در بیت‌المقدس به شدت ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام دولت واتیکان در حقیقت به معنای اعطای امتیاز به رژیم اشغاگر است که هر روز شاهد زیاده‌روی‌های مقامات آن در سیاست‌های یهودی‌سازی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی هستیم.

جنبش حماس همچنین تاکید کرد: آثار و مقدسات اسلامی و مسیحی موجود در بیت‌المقدس همواره ماهیت فلسطینی و عربی خود را حفظ خواهند کرد و رژیم اشغالگر نمی‌تواند آن‌ها را تحت سیطره و اداره خود درآورد چرا که ملت فلسطین اعم از مسلمانان و مسیحی در مقابل همه این طرح‌ها و نقشه‌های اسرائیل ایستادگی خواهند کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول