اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان:

تدفین استاد کسایی با نظر خانواده وی صورت پذیرفت

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: تدفین استاد کسایی با نظر خانواده وی صورت پذیرفت.

تدفین استاد کسایی با نظر خانواده وی صورت پذیرفت

محمدمهدی اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: استاد حسن کسایی یکی از مفاخر موسیقی ایران بود که موسیقی را براساس رعایت اصول مذهبی می‌‌نواخت و از این‌رو حتی در سال 1380 مورد تفقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

وی تاکید کرد: این شخصیت برجسته هنری زمینه‌های شناساندن اصفهان و سبک موسیقی اصفهان را به دنیا فراهم کرد و به همین منظور تجلیل از وی وظیفه مسئولان سیاسی، فرهنگی و هنری استان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان ادامه داد: از سال‌ها قبل استاد کسایی از مقامات عالی‌رتبه نظام و دولت جمهوری اسلامی درخواست کرده بود که پس از مرگش در تکیه سیدالعراقین تخت‌فولاد در جوار مقبره استاد جلال تاج‌اصفهانی دفن شود که به منظور احترام به مقام شامخ هنر در نظام مقدس جمهوری اسلامی این موضوع مورد موافقت مسئولان نظام واقع شد و پس از فوت وی اقدامات لازم در کم‌ترین زمان ممکن صورت گرفت و دفن وی با نظر خانواده استاد بود.

وی تصریح کرد: دفن‌های این‌چنینی در قبرستان‌هایی که دیگر دفن اموات در آن ممنوع شده تابع شرایط خاصی است که جا دارد از همراهی خوب خانواده این هنرمند مرحوم در این زمینه قدردانی کرد.

اسماعیلی اظهار کرد: مرحوم حسن کسایی هنرمند بزرگی بود که به مردم تعلق داشت و شأن شخصیتی و هنری وی بالاتر از آن بود که دستمایه مطامع رسانه‌های غربی قرار گیرد، اما این رسانه‌ها با غرض‌ورزی قصد داشتند لحظه دفن پیکر این استاد فرهیخته را نشانه‌ای از بی‌مهری نظام جمهوری اسلامی با هنرمندان امضا کنند.

وی تاکید کرد: در حالی که حضور استاندار به عنوان علالی‌ترین مقام دولتی استان اصفهان و مسئولان سیاسی و فرهنگی در مراسم بزرگداشت وی در مسجد سید اصفهان و هم‌چنین ارسال پیام‌های تسلیت از سوی مسئولان نظام بار دیگر دست این بنگاه‌های دروغ پراکن را برای مردم رو کرد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول