اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

8 درصد تولید ناخالص کشور مربوط به فارس است

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: استان در تولید گندم، ذرت، انار و انگور مقام نخست کشور را دارد و هشت درصد از تولید ناخالص کشور، مربوط به بخش کشاورزی فارس است.

8 درصد تولید ناخالص کشور مربوط به فارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق عابدین در دیدار با مدیرعامل و معاونان شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه که با حضور تعدادی از مدیران اقتصادی استان فارس صورت گرفت، اظهار کرد: فارس با تولید سالانه 9 هزار تن گل محمدی جایگاه ممتازی در کشور دارد و باید در تعامل مثبت با فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، این محصول به مردم معرفی شود.

وی با اشاره به این‌که استان فارس در تولید محصولات ارگانیک که بدون استفاده از سموم، تولید می‌شوند، جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد، افزود: توزیع محصولات ارگانیک در فروشگاه‌های رفاه موجب آشنایی بیشتر مردم با این محصولات و گسترش تولید این‌گونه محصولات می‌شود.

صادق عابدین با بیان این‌که استان فارس در بخش کشاورزی و تولید محصولات غذایی موقعیت منحصر به فردی در کشور دارد، اضافه کرد: فارس در تولید گندم، ذرت، انار و انگور مقام نخست کشور را دارد و هشت درصد از تولید ناخالص کشور، مربوط به بخش کشاورزی استان فارس است.

استاندار فارس با تاکید بر این‌که استفاده از محصولات صنایع غذایی استان فرصت مناسبی برای فروشگاه رفاه است، اضافه کرد: بخش‌های صنعتی و اقتصادی استان فارس با استانداردسازی و ارائه تولیدات با کیفیت، همکاری ثمربخش و مفیدی را با فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه دارند.

در این دیدار محمدرضا رشیدی مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه نیز با اشاره به این‌که برای نخستین بار در کشور، تفاهمنامه‌ای میان این شرکت و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شیراز منعقد شده است، افزود: بر‌اساس این تفاهمنامه محصولات تولیدی استان فارس در صنایع غذایی بدون واسطه در تمام فروشگاه‌های رفاه عرضه می‌شود.

وی افزود: در سال حمایت از تولید ملی، برای ترغیب مردم به استفاده از تولیدات داخلی باید شبکه تولید کشور بی‌واسطه به شبکه توزیع متصل شود.

رشیدی با اعلام این‌که به‌ زودی دو فروشگاه رفاه در شیراز و دو فروشگاه در شهرستان‌های دیگر استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توان بالای تولید کنندگان استان فارس در بخش صنایع غذایی، علاقمندیم که از محصولات تولیدی این استان در فروشگاه‌های رفاه سراسر کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول