اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم خبر داد

عضویت 100 هزار نفر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت: بیش از 100 هزار نفر در گروه‌های سنی 6 تا 16 سال عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم هستند.

عضویت 100 هزار نفر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

محمد مخلصی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه فصل تابستان آغاز اوقات فراغت دانش‌آموزان است اظهار داشت: کانون فرهنگی پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله نهادهایی است که به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اهتمام دارد.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان بسیاری هر سال برای عضویت و شرکت در برنامه‌های علمی، فرهنگی و تفریحی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت‌نام می‌کنند خاطر نشان کرد: سال گذشته 10 هزار کودک و نوجوان به اعضای این کانون اضافه شدند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم بیان کرد: با اضافه شدن 10 هزار کودک و نوجوان به اعضای این کانون، تعداد اعضای این کانون به 109 هزار و 263 نفر رسید که افراد اوقات فراغت خود را با شرکت در برنامه‌های علمی، فرهنگی و تفریحی سپری می‌کنند.

وی اضافه کرد: فعالیت‌هایی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد، موجب افزایش سطح مطالعه اعضا، کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، افزایش بینش و آگاهی اولیا و مربیان و رشد استعدادهای کودکان و نوجوانان می‌شود.

مخلصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در عرصه تعلیم و تربیت نقش‌آفرین دانست و بیان کرد: کلیدی‌ترین وظیفه این کانون ایجاد زمینه‌های لازم برای رشد و پرورش فکری و کمک به شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان بر اساس ارزش‌ها و نظام تعلیم و تربیت اسلامی است.

وی افزود: فعالیت کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان تنها مخصوص فصل تابستان نیست بلکه در تمام فصل‌های سال به فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با بیان اینکه کانون برنامه‌های متنوعی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دارد اضافه کرد: قصه‌گویی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، معرفی و بحث کتاب رباتیک، نمایش خلاق، نشریه دیواری، تحقیق و پژوهش، نجوم و قرآن از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در این کانون با حضور کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

وی سفالگری، خوشنویسی، انیمیشن و نقاشی، کارگاه شعر و داستان، نوشتن خلاق و ... را از جمله برنامه‌های هنری کانون عنوان کرد.

مخلصی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نمایشگاه اوقات فراغت برای نخستین بار در قم اشاره و ابراز کرد: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها در برنامه‌ریزی صحیح برای غنی‌سازی اوقات فراغت تاثیر شایانی خواهد داشت و هر چه برنامه‌های فرآیند محور در این نمایشگاه‌ها در نظر گرفته شود، تاثیر بهتری خواهد داشت.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول