اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب کادیما اصل مرزهای 67 را می‌پذیرد/ لیونی: کادیما پیش از انتخابات آینده فرومی‌پاشد

خبرگزاری فارس: برخی منابع صهیونیست از تغییرات بنیادین در مواضع حزب معارض کادیما به ریاست "شائول موفاز" خبر دادند و این در حالی است که رئیس سابق این حزب از احتمال فروپاشی آن خبر داده است.

حزب کادیما اصل مرزهای 67 را می‌پذیرد/ لیونی: کادیما پیش از انتخابات آینده فرومی‌پاشد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اسرائیلی "والا" حزب کادیما به ریاست موفاز در برنامه سیاسی جدید خود اصل مرزهای 67 برای مذاکرات با طرف فلسطینی و تبادل زمین 1 به 1 را پذیرفته است.

بر اساس این گزارش پیشنهاد جدید قرار است فردا برای نخستین بار از زمان تاسیس کادیما در سال 2005 در کنفرانس این حزب مطرح شود و به راه‌حل اصل مرزهای 67 پرداخته خواهد شد.

بنابر این گزارش موضع سیاسی این حزب بر اصل تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 پس از پایان مذاکرات بین دو طرف استوار است اما به موضوع آوارگان یا عقب‌نشینی از قدس تا مرزهای چهارم ژوئن سال 1967 پرداخته نشده است.

تیمی که این برنامه سیاسی جدید را تدوین کرده است، متشکل از "آوی دیختر" رئیس سابق شاباک و "دان حالوتس" رئیس سابق ستاد مشترک ارتش است که اعتقاد دارند اسرائیل دولت ملت یهود است و خواسته‌ها و مطالبات ملت فلسطین نیز می‌تواند از طریق تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل تحقق یابد.

برخی منابع بلندپایه کادیما نیز گفتند که این موضع کادیما با موضع "ایهود اولمرت" نخست‌وزیر سابق اسرائیل مطابقت دارد.

از سوی دیگر "زیپی لیونی" رئیس سابق کادیما پیش‌بینی کرد که این حزب تا انتخابات آینده اسرائیل فرومی‌پاشد.

وی که عصر دیروز در کنفرانسی در شهر هرتزلیا شرکت کرده بود در پاسخ به سوالی درباره مشارکت حزب کادیما در دولت آینده گفت: در انتخابات آینده حزب کادیما هرگز وجود نخواهد داشت.

حدود یک ماه و نیم پیش لیونی در مقابل رقیب خود موفاز در انتخابات داخلی کادیما شکست خورد و ریاست این حزب را به موفاز واگذار کرد.

لیونی از مخالفان ائتلاف با دولت "بنیامین نتانیاهو" بود اما موفاز پس از تصدی ریاست کادیما بلافاصله به دولت نتانیاهو پیوست و اکنون معاون وی است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول