اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

بودجه زیارت به مشهد ابلاغ نشده است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌رضوی گفت: بودجه زیارت هنوز به مشهد ابلاغ نشده است.

بودجه زیارت به مشهد ابلاغ نشده است

رضا عبدالملکی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: اجرای طرح مطالعه توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) یک کار عملیاتی با پشتوانه کارهای علمی است که می‌تواند تاثیر بسزایی را در تسهیل امور زائران شهر مشهد داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که برای اعزام زائران از ایران به مقصد مکه و مدینه می‌شود، ادامه داد: بنابر احادیث، زیارت خالصانه امام رضا(ع) برابر با هزاران هزار زیارت خانه خدا است.

معاون استاندار با بیان اینکه راهکار توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع)، مطالعه عمیق و کاربردی در این زمینه است، عنوان داشت: در همین راستا برای آغاز مطالعه این طرح، نظرات نخبگان و کارشناسان امر در قالب 40 تا 50 مشاور عمده کشوری جمع‌آوری و تدوین شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان‌رضوی تاکید کرد: در حال حاضر 25 جلد از این مطالعات آماده شده و مرجع خوبی برای اجرای کارهای مناسب در این حوزه است.

وی با بیان اینکه با توجه به میزان زائران شهر مشهد تعداد تخت‌های موجود واحدهای اقامتی کم است، یادآور شد: هم‌چنین افزایش نرخ هتل‌ها در بعضی ایام مانند ایام نوروز و تابستان طبیعی است.

عبدالملکی به اقدامات انجام شده در این حوزه اشاره کرد و توضیح داد: برای افزایش میزان رفاه زائران احداث بیش از 300 هزار تخت ارزان‌قیمت در اطراف حرم در افق طرح دیده شده است.

وی تاکید کرد: با اضافه شدن این میزان تخت، کمپ‌های موجود جمع‌آوری شده و مکانی مناسب در نزدیک‌ترین محل ممکن به حرم مطهر رضوی برای زائران بارگاه منور رضوی و ملکوتی تدارک دیده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان‌رضوی بیان داشت: در همین راستا از این محل بیش از 8 میلیارد تومان نیز به شهرداری مشهد اختصاص پیدا کرده است.

وی اذعان داشت: هم‌چنین شهرداری به صورت رایگان پروانه ساخت را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد و سرمایه‌گذار تنها هزینه ساخت را متقبل خواهد شد.

عبدالملکی اعتبار طرح زیارت را در سال گذشته بیش از 73 میلیارد تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: از این میزان افزون بر 60 میلیارد تومان به نظام زیرساختی استان و مشهد تزریق شد.

وی گفت: هم‌چنین با یک هم‌افزایی از سوی دستگاه‌های اجرایی و آورده‌های اعتباری آنها، توانستیم این بودجه را به 3 برابر افزایش دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان‌رضوی خرید اتوبوس بی‌آرتی را از دیگر اقدامات انجام شده در طرح مطالعه توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) دانست و افزود: بر این اساس با یک کمک بیش از 12 میلیارد تومانی به شهرداری، این دستگاه با این اعتبار بودجه لازم را برای این امر اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام//ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول