اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبر خوش برای کشاورزان

کمک بلاعوض دولت به آبیاری تحت‌فشار تا 85 درصد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: دولت برای اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار کمک‌های بلاعوض تا 85 درصد به بهره‌برداران از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی پرداخت می‌کند.

کمک بلاعوض دولت به آبیاری تحت‌فشار تا 85 درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد خیرخواه بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح چهار طرح انتقال آب مزارع نهبندان اظهار داشت: از آنجایی که بحث انتقال آب به مزارع یکی از اولویت‌های کاری مدیریت جهاد کشاورزی نهبندان به منظور رفع دغدغه‌های کشاورزان برای زیر کشت بردن محصولات است،‌ طرح‌های انتقال آب به مزارع را در اراضی کشاورزی این شهرستان در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سطح زیر کشت محصولات زراعی شهرستان بیش از 8 هزار و 500 هکتار است، تصریح کرد: از این میزان سطح زیر کشت سالانه بیش از یک‌میلیون و 971 هزار و 323 تن محصولات کشاورزی تولید و برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان میزان سطح زیر کشت باغات این شهرستان را 3 هزار و 50 هکتار عنوان کرد و افزود: میزان تولید سالیانه محصولات باغی در نهبندان بیش از 30 هزار و 230 تن است.

خیرخواه ادامه داد: برای افزایش تولیدات انواع مختلف محصولات کشاورزی از قبیل تولیدات باغی باید امورات و طرح‌های موثری بدین منظور نظیر طرح‌های انتقال آب به مزارع و باغات اجرا شود.

وی گفت: همزمان با افتتاح این چهار طرح انتقال آب به مزارع نهبندان نیز تعداد هفت پروژه دیگر شامل دو طرح احداث آبشخور دام، سه طرح ایجاد استخر دو منظوره آب و دو طرح مرمت و بهسازی قنات در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان اظهار داشت: برای اجرای این 11 پروژه کشاورزی در شهرستان اعتباری معادل 147 میلیون تومان هزینه شده است.

خیرخواه یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها 31 خانوار از مزایای آن برخوردار و برای 15 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مزایا و خروجی بسیار خوب و ارزشمند اجرای شیوه‌های نوین آبیاری و آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی تصریح کرد: عمده مزایای اجرای این مهم استفاده بهینه از آب و خاک و افزایش تولیدات است و دولت برای اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار کمک‌های بلاعوض تا 85 درصد به بهره‌برداران از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی پرداخت می‌کند و مابقی هزینه‌ها را از طریق تسهیلات چهار درصد در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

در سومین روز از هفته جهاد کشاورزی تعداد 11 پروژه کشاورزی با 147 میلیون تومان اعتبار در شهرستان نهبندان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول