اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز فارس خبر داد

تخریب مسجد در بافت قدیم شیراز

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام ستاد اقامه نماز استان فارس گفت: یکی از مساجد در بافت قدیم شیراز تخریب شده است در حالی که در این منطقه از خانه قجری به شدت مراقبت می‌شود.

تخریب مسجد در بافت قدیم شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام علی سقاچی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران یکی از فلسفه‌های جهاد در اسلام را حفظ آبادی و رونق مساجد عنوان و اظهار کرد: خداوند در آیه 40 سوره حج، یکی از اهداف فریضه جهاد را حفظ عمران و آبادی مساجد و جلوگیری از خرابی و انهدام آن‌ها ذکر کرده است.

این کارشناس مذهبی افزود: ما از این‌که مسئولان شهر برای پاکسازی اطراف حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در تلاشند مغازه‌ها و خانه‌های فرسوده‌ای که به حق چهره و پیشانی حرم را زشت کرده و در منظر عمومی ناخوشایند بود را تملک کرده و فضای جلوی حرم مطهر را سر و سامان می‌دهند، سپاسگزاریم، اما از این‌که نسبت به تخریب مسجد محمدی بی‌تفاوت هستند، دل نگرانیم.

سقاچی گفت: زمانی که شاهدیم برخی از مسئولان برای حفظ یک اثر فرسوده و بی‌خاصیت این همه وقت و سرمایه می‌گذارند و به عنوان حفظ میراث فرهنگی در تلاشند، از خود می‌پرسیم آیا حفظ آثار دینی و فرهنگی (مسجد) برای آن‌ها بی‌اهمیت است.

وی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز در سال جاری با عنوان (نماز و نهضت مسجدسازی) ادامه داد: جای تأسف است درحالی که  مسئولان فرهنگی کشور درصدد برپایی اجلاس سالانه نماز هستند، در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران شاهد تخریب مسجد و حفظ خانه قجری هستیم.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول