اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هنیه: استراتژی صهیونیست ها در غزه شکست خورد/مقاومت قوی‌تر از هر زمان دیگر است

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین با اشاره به آغاز حملات سه‌ جانبه نظامی، اقتصادی و سیاسی رژیم صهیونیستی علیه غزه پس از انتخابات 2006 تاکید کرد که استراتژی این رژیم در غزه شکست خورد.

هنیه: استراتژی صهیونیست ها در غزه شکست خورد/مقاومت قوی‌تر از هر زمان دیگر است

به گزارش فارس، "اسماعیل هنیه" با اعضای کاروان شماره 13 "مایل‌ها برای لبخند" و تعدادی از شخصیت‌های سیاسی، نظامی، رسانه‌ای، نمایندگان پارلمانی و شخصیت های مستقل از 17 کشور مختلف عربی دیدار کرد.

هنیه در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از سفر کاروان های همبستگی آمیز به فلسطین به منظور حمایت و کمک به ملت آن، تصریح کرد که سفر این کاروان ها به فلسطین نشانگر این است که مساله فلسطین، مساله مرکزی امت است و ملت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی تنها نیست.

هنیه با اشاره به اینکه ملت فلسطین به اصول و حقوق خود پایبند است و هرگز از آنها دست نخواهد کشید، تاکید کرد که نوار غزه توانست بر محاصره غلبه کند و از این نبرد پیروز بیرون بیاید.

وی تصریح کرد که «ما اولین بار است که خیلی از شماها را می بینیم، اما احساس می کنیم که از خیلی وقت پیش با هم آشنا هستیم و این همان "پیوند روحی" است.

نخست وزیر فلسطین با اشاره به حملات سه جانبه سیاسی، نظامی و اقتصادی علیه نوار غزه در مرحله پس از انتخابات سال 2006 تاکید کرد که برخی ها توقع داشتند که غزه سقوط کند و دست تسلیم بالا ببرد تا آنها بتوانند اوضاع این منطقه را طبق میل خود شکل دهند، اما غزه و مقاومت فلسطین حتی در مقابل جنگ هم تسلیم نشدند و تل آویو جز در قبال آزادی 1047 اسیر فلسطینی و عربی نتوانست گلعاد شالیت را از ما پس بگیرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هنیه افزود: حال پس از گذشت 6 سال از نبرد سه جانبه مذکور، ما شکست استراتژی رژیم صهیونیستی در قبال نوار غزه را اعلام می کنیم و به امت عربی و اسلامی اطمینان می دهیم که مقاومت امروز قوی تر از زمان جنگ غزه است.

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در بخش دیگری از اظهارات خود به مساله آشتی ملی اشاره کرد و گفت ملت فلسطین طرفدار آشتی ملی است، اما این آشتی نباید به بهای ضربه خوردن به مقاومت و حقوق ملی تمام شود و یا از همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی حمایت کند، بلکه باید باعث احیای بعد عربی و اسلامی مساله فلسطین شده و آنرا در راس اولویت های امت قرار دهد.

وی خطاب به کاروان مایل ها برای لبخند و امت تاکید کرد که «وظیفه ما در قبال شما این است که حتی از یک وجب از خاک فلسطین هم چشم پوشی نکنیم و به جهاد و مقاومت ادامه دهیم و به خون شهدا خیانت نکنیم، اما شما هم مسئولیت حمایت و کمک به ما به منظور تداوم ثبات و پایداری تا آزاد سازی سرزمین فلسطین را بر عهده دارید.»

هنیه افزایش تولید ملی فلسطین طی سال 2011 تا حد یک میلیارد و پانصد میلیون دلار و به عبارت دیگر، رشد یک میلیارد دلاری آن در مقایسه با سال قبل و اجرای پروژه های کشاورزی و خودکفایی در بسیاری از زمینه ها را از جمله نشانه های لغو محاصره غزه دانست و گفت: وزارت بهداشت به رغم تمامی مشکلات و بحران شدید دارو و تجهیزات پزشکی به دستاوردهای مهمی دست یافته است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول