اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخبار کوتاه از فلسطین

دولت هنیه تمدید بازداشت نمایندگان حماس را محکوم کرد/پیکر شهدای فلسطین جمعه آینده تحویل داده می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر امور اسرا و آزادشدگان دولت منتخب فلسطین در غزه اقدام رژیم صهیونیستی در تمدید مدت بازداشت اداری نمایندگان پارلمانی حماس را محکوم کرد.

دولت هنیه تمدید بازداشت نمایندگان حماس را محکوم کرد/پیکر شهدای فلسطین جمعه آینده تحویل داده می‌شود

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری"فلسطین الیوم"، "عطاالله ابوالسبح" گفت که تمدید بازداشت اداری اسرا و نمایندگان پارلمانی نقض آشکار توافقنامه پایان اعتصاب غذای اسراست که بین کمیته عالی رهبری اعتصاب غذای اسرا و اداره زندان‌های اسرائیل با نظارت مصر به امضا رسید.

ابوالسبح گفت که رژیم اشغالگر بر تداوم نقض این توافقنامه و ادامه سیاست تمدید بازداشت اداری اسرای فلسطینی اصرار دارد.

* زخمی شدن یک فلسطینی در اثر تیراندازی یک شهرک‌نشین

منابع عبری گزارش دادند که یک شهروند فلسطینی از اهالی روستای"عوریف" در نزدیکی نابلس در اثر تیراندازی یک شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شد.

بر اساس این گزارش یک شهرک‌نشین ساکن شهرک"ایتمار" به سمت "ناجح اسعد الصفدی"(22 ساله) تیراندازی کرده و وی را زخمی کرد.

* صهیونیست‌ها 4 کودک فلسطینی در قدس را ربودند

صهیونیست‌ها امروز چهار کودک فلسطینی از محله الشیخ جراح در مرکز قدس را ربوده و به مرکز توقیف و بازجویی در خیابان صلاح‌الدین منتقل کردند.

به گفته منابع محلی این چهار کودک عبارتند از: "امیر ماهر حجیج" 15 ساله، "احمد غالب الصباغ" 15 ساله، "نجاتی قواس" 14 ساله و "فراس ماهر حجیج" 16ساله.

نیروهای اشغالگر به بهانه‌های واهی کودکان فلسطینی را بازداشت می‌کنند بدون اینکه هیچ یک از نهادهای حقوق بشر بین‌المللی اقدامی در این بار بعمل آورند.

* دیدار هیئت قطری با هنیه 

مسئول امور عمرانی و مسئول مناسبات بین المللی وزارت امور خارجه قطر و فرستادگان شیخ "حمد بن خلیفه بن آل ثانی" امیر قطر به غزه با "اسماعیل هنیه" نخست وزیر دولت منتخب فلسطین دیدار کردند.

سفر این هیئت قطری به غزه در چارچوب اجرای تصمیمات امیر قطر مبنی بر بازسازی نوار غزه صورت می گیرد و هدف از آن بررسی اولویت هایی خواهد بود که قطر پروژه های خود را در آن زمینه اجرا خواهد کرد.

هنیه در این دیدار از امیر قطر و دیگر مقامات این کشور که همواره حامی و پشتیبان ملت و مساله فلسطین بوده اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی ضمن تاکید بر روابط مستحکم طرفین و اهمیت نقش قطر در تمامی عرصه های سیاسی و عمرانی، افزود: قطر همیشه حامی و پشتیبان حقوق فلسطین و ملت آن بوده است.

* پیکر شهدای فلسطین جمعه آینده تحویل تشکیلات خودگردان می‌شود

پایگاه"واللا" اسرائیل گزارش داد که ارتش این رژیم به نبش قبر شهدای فلسطینی در قبرستان ارقام واقع در شمال غور اردن ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود که پیکرهای این شهدا جمعه آینده به تشکیلات خودگردان تحویل داده شود.

بنابر این گزارش تا کنون پیکر 60 نفر از شهدا شناسایی و نبش قبر شده است.

قرار است چند افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی با تعدادی از رهبران تشکیلات خودگردان دیدار و انجام اقدامات فنی برای تحویل پیکرهای این شهدا به تشکیلات خودگردان را بررسی کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول