اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخبار کوتاه از فلسطین

تمدید بازداشت اداری یک نماینده حماس/نشست فتح و حماس در قاهره به فردا موکول شد

خبرگزاری فارس: مسئولان رژیم اشغالگر صهیونیست بازداشت اداری و بدون اتهام و محاکمه یک نماینده جنبش حماس از فراکسیون تغییر و اصلاح را برای چهارمین بار تمدید کردند.

تمدید بازداشت اداری یک نماینده حماس/نشست فتح و حماس در قاهره به فردا موکول شد

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، همسر "محمد جمال النتشه" از اهالی شهر الخلیل از تمدید بازداشت اداری همسر خود برای چهارمین بار متوالی خبر داد.

"ام همام" گفت که وکیل همسرم به ما خبر داد که مسئولان رژیم اشغالگر برای چهارمین بار متوالی مدت بازداشت اداری همسرم را از تاریخ 14/5 به مدت چهار ماه دیگر تمدید کرده‌اند.

فراکسیون تغییر و اصلاح تمدید بازداشت اداری نتشه را محکوم کرده و آنرا نقض صریح و آشکار همه حقوق و مصونیت پارلمانی نمایندگان برشمرد.

* جبهه خلق: توافق فتح و حماس مرده به دنیا‌ آمد

"رباح مهنا" عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین از عدم وجود هیچ گونه اجرای عملی توافقات اخیر فتح و حماس خبر داد.

وی افزود: آنچه در مورد فعال‌سازی کمیته‌های آشتی ملی حاصل از دیدار گروه‌های فلسطینی در قاهره گفته شد اجرایی نشده است.

مهنا تصریح کرد: توافقنامه اخیر قاهره مرده به دنیا آمد زیرا توافق جدی نبود و جنبش‌های حماس و فتح اراده سیاسی جدی حتی برای یک لحظه به منظور اجرای توافقنامه آشتی و پایان دادن به دودستگی‌ها را ندارند.

* تعرض شهرک‌نشینان علیه امام مسجد سلوان

گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست امام جماعت مسجد العین در شهرک سلوان واقع در جنوب مسجدالاقصی را مورد تعرض قرار دادند.

شاهدان عینی گفتند که شهرک‌نشینان حاج آدم سمرین(71 ساله) را به بهانه وارد کردن یک توریست به این مکان مورد تعرض قرار داده و به منطقه العین یورش برده و همچنین نگهبانان آن را مور ضرب و شتم قرار داده و زخمی کردند.

* نبش قبر شهدای فلسطین برای تحویل به تشکیلات خودگردان

"اوفیر جندلمن" سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تیم ویژه اسرائیلی در حال خارج کردن پیکرهای شهدای فلسطینی از قبرستان‌های ارقام به منظور تحویل آنها به تشکیلات خودگردان است.

به گفته جندلمن عملیات خارج کردن پیکر شهدا نیاز به زمان دارد و هنوز در مورد زمان تحویل نهایی این پیکرها با تشکیلات خودگردان توافق حاصل نشده است.

* کمیته انتخابات فردا با هنیه دیدار می‌کند

یک مسئول فلسطینی گفت که رئیس کمیته مرکزی انتخابات فردا با نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین دیدار می‌کند و به دنبال آن فعالیت کمیته‌ مرکزی برای به روز کردن ثبت‌نام‌های انتخاباتی در غزه آغاز می‌شود.

قرار بود "حنا ناصر" رئیس کمیته مرکزی انتخابات امروز بر اساس توافق فتح و حماس در قاهره، وارد غزه شود اما یک منبع دیپلماتیک مصری اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌هایی که رژیم اشغالگر برای تردد فلسطینیان قرار داده است، سفر وی به تعویق افتاد.

قرار است رایزنی‌های بین فتح به ریاست"عزام الاحمد" و حماس به ریاست"موسی ابومرزوق" نیز به منظور تشکیل دولت توافق ملی فردا در قاهره آغاز شود.

* تعویق نشست رایزنی فتح و حماس در قاهره 

جنبش‌های فتح و حماس نشست امروز یکشنبه خود در قاهره به منظور آغاز رایزنی بر سر تشکیل دولت وفاق ملی را به فردا دوشنبه موکول کردند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که هیات ستاد مرکزی انتخابات به خاطر اعیاد یهودی نتوانست خود را به باریکه غزه برساند.

"موسی ابو مرزوق" نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری صفا گفت دیداری که قرار بود امروز یکشنبه میان جنبش های فتح و حماس در قاهره برگزار شود، به فردا دوشنبه موکول گشت.

ابو مرزوق دلیل این تصمیم را فراهم نشدن فرصت لازم برای ورود هیات ستاد مرکزی انتخابات به باریکه غزه به خاطر بسته بودن گذرگاه بیت حانون (ایرز) به مناسبت اعیاد یهودی اعلام نمود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول