اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قیروکارزین خبر داد

پیشرفت 90 درصدی پروژه تغذیه مصنوعی نربیشه

خبرگزاری فارس: فرماندار قیروکارزین از پیشرفت 90 درصدی پروژه تغذیه مصنوعی نربیشه در بخش افزر این شهرستان خبر داد.

پیشرفت 90 درصدی پروژه تغذیه مصنوعی نربیشه

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، عبدالحسن صمدنژاد بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه تغذیه مصنوعی نربیشه در فاصله 35 کیلومتری مرکز این شهرستان و در دشت افزر در حال اجراست.

وی زمان آغاز عملیات اجرایی پروژه را سال 89 اعلام کرد و ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه 10 میلیارد و  800 میلیون ریال بوده و این طرح تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

صمدنژاد با تشریح مشخصات پروژه تغذیه مصنوعی نربیشه بیان داشت: این پروژه دارای وسعت حوزه آب‌ریز 16 کیلومترمربع، متوسط بارش سالانه 463 میلی‌متر، 3.5 متر ارتفاع تاج حوضچه‌ها از روی زمین، ارتفاع دو متری نرمال آب در هر حوضچه و 2.5 متر حداکثر ارتفاع آب در هر حوضچه است.

این مقام مسئول ادامه داد: نوع سرریز اوجی از جنس سنگ و سیمان و روکش بتن مسلح بوده و عرض سر‌ریز 30 متر است و این پروژه دارای حوضچه آرامش تیپ دو به طول 13 متر بوده و 242 هزار مترمکعب حجم آب‌گیری حوضچه‌ها است.

وی حجم خاکبرداری در این پروژه را 243 هزار و 500 مترمکعب، خاکریزی را 139 هزار مترمکعب، بنایی سنگی 3 هزار و 850 مترمکعب، فیلتر 2 هزار و 600 و ریپ‌رپ 800 مترمکعب، بتن‌ریزی 200 مترمکعب و گابیون را 2 هزار و 500 مترمکعب تاکنون دانست و افزود: سیستم انحراف آب به وسیله وجود بند سنگ و سیمان در عرض رودخانه و انتقال آب برای تغذیه از طریق کانال ذوزنقه‌ای شکل به داخل پنج حوضچه بوده که ارتباط بین حوضچه‌ها به وسیله سرریزهای گابیونی میسر است.

فرماندار قیروکارزین اضافه کرد: شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس به عنوان کارفرما، مهندسان مشاور پارس فرازبند در طرح و نظارت و شرکت بهسازان داراب به عنوان پیمانکار در این پروژه فعالیت می‌کنند.

صمدنژاد با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: بهره‌گیری از سیلاب‌های مشرف به دشت افزر به منظور تغذیه منابع زیرزمینی و به‌ویژه جلوگیری از کاهش افت سطح آب در چاه‌های مورد بهره‌برداری کشاورزان و همچنین کاهش خسارت‌های ناشی از سیل و فرسایش آبی در این مسیرها از اهداف اجرای این پروژه است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول