اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میراث فرهنگی اصفهان درگیر سرپرست‌ها نه متخصص‌ها

پاسخ‌گوی میراث مغفول اصفهان کیست

خبرگزاری فارس: با توجه به اینکه چند زمانی است میراث فرهنگی اصفهان بدون مسئول بوده و با سرپرست هدایت می‌شود و این در حالی است که در این زمان مباحث مختلفی در زمینه مغفول ماندن میراث فرهنگی اصفهان این سرمایه دیرین و کهن ایجاد شده است.

پاسخ‌گوی میراث مغفول اصفهان کیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مدت‌ها است که برخی از مسئولان و متولیان دلسوز میراث فرهنگی و صنایع دستی بر این باورند که در اصفهان باید یک کمیته واحد از شهرداری، اوقاف و میراث فرهنگی برای اداره آثار تاریخی اصفهان تشکیل شود، اما گویی کسی گوشش بدهکار نیست و کسی دلش برای هویت تاریخی اصفهان نمی‌سوزد.

ریختن کاشی‌های مسجد چهارباغ بر اثر به طول انجامیدن دوره مرمت و حالا هم خبر به آتش کشیدن یکی از حجره‌های این مدرسه خشم دوست‌داران میراث فرهنگی را برانگیخته است و گویا از هر کسی که توضیح بخواهیم مثل دیگر موضوعات گناه را گردن دیگری می‌اندازند، متولیان انگار متوجه ارزش تاریخی این آثار نیستند و به آتش کشیدن یک اثر تاریخی ولو کاربردی هیچ توجیهی ندارد.

اغلب کارشناسان بر این باورند که اصفهان از نبود افراد متخصص در حوزه میراث رنج می‌برد و از متولیان تقاضا دارند که میراث اصفهان که چند زمانی است، رئیس و متولی ندارد و تنها به داشتن یک سرپرست اکتفا کرده‌اند را از بن‌بست خارج کنند.

نبود پاسخ‌گوی مشخص برای یک اثر تاریخی آسیب دیده از بحران‌هایی است که گریبان میراث اصفهان را گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان در مورد خبر آتش‏سوزی یکی از حجره‏های این مدرسه گفت: ساعت سه بامداد دهم اردیبهشت زبانه آتش از یکی از حجره‌های مدرسه که مشرف به خیابان چهارباغ است، رؤیت شد که بلافاصله به اطلاع آتش‌نشانی رسید و با حضور به موقع مأموران حریق مختصری که اتفاق افتاده بود اطفا شد.

حجت‌الاسلام خطاط افزود: در این آتش‌سوزی پنجره این حجره آسیب دید و دیوار داخلی و بیرونی آن سیاه شد، این در حالی است که پنجره سوخته شده در سال 90 در تعمیرات حجره‌ها ساخته و نصب شده بود که هر دو حجره مورد مرمت قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: همکاری کامل و سازنده اداره‌کل میراث فرهنگی و دفتر فنی مهندسی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در ترمیم و بازسازی این مدرسه سبب شده که از سال گذشته تا کنون 30 حجره این مدرسه رطوبت‏زدایی و مرمت کامل شده و درب و پنجره‌های فرسوده آن تعمیر و بازسازی اقدام شود و هم‌اکنون تعمیرات ادامه دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان در پایان اظهار داشت: سر و صداهایی که در رسانه‌ها و مطبوعات در مورد این آتش‌سوزی راه افتاده است مطابق واقع نیست و کسانی که تردید دارند می‌توانند از این دو حجره عکس تهیه کنند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول