اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

امروز؛ آخرین روز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری مصری‌های مقیم خارج

خبرگزاری فارس: امروز، آخرین روز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برای ‌مصری‌های مقیم خارج است، این انتخابات به مدت یک هفته و در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های مصر در 160 کشور جهان برگزار شد.

امروز؛ آخرین روز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری مصری‌های مقیم خارج

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، امروز آخرین روز از دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری مصری برای اتباع این کشور در کشورهای دیگر به شمار می‌آید و بر اساس اعلام کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های مصر در 166 کشور جهان راس ساعت 20 رای‌گیری از اتباع این کشور را به پایان می‌رسانند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر بین دو نامزد دور اول این انتخابات که بیشترین آرا را در میان 10 نامزد این انتخابات کسب کرده‌اند، یعنی "محمد مرسی"، نامزد جماعت اخوان المسلمون و "احمد شفیق"، آخرین نخست‌وزیر حسنی مبارک برگزار می‌شود.

بر اساس خبرهای منتشره توسط وزارت خارجه مصر دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر برخلاف دور اول با استقبال گسترده مصری‌های مقیم خارج از این کشور مواجه شد.

بنابر گزارش وزارتخارجه مصر در هر یک روز از برگزاری این انتخابات به طور متوسط 50 هزار نفر رای خود را به صندوق‌ها انداخته‌اند. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر از 2 ژوئن تا 9 ژوئن به مدت یک هفته در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های مصر در 160 کشور جهان برگزار شد.

کویت، عربستان و قطر بالاترین حضور و مشارکت رای دهندگان مصری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر به ثبت رسانده‌اند.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری مصر مرسی موفق شد، بیشترین آرا را کسب کند، و احمد شفیق پس از عبد المنعم ابو الفتوح و حمدین صباحی به جایگاهی بهتر از چهارمی دست نیافت.

اما وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمارش آرای رای دهندگان به محض اعلام پایان زمان رای گیری با حضور نمایندگان نامزدها در همان سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها آغاز و نتایج به کمیته عالی انتخابات در مصر ارسال خواهد شد.

از بین 8 میلیون مصری مقیم خارج از این کشور، 581 هزار نفر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مصر نام نویسی کرده بودند که رقم اندکی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول