اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توافق احزاب مصری بر سر تشکیل مجلس موسسان تدوین قانون اساسی

خبرگزاری فارس: احزاب سیاسی مصر در نشستی با شورای عالی نظامی این کشور در خصوص معیارهای تشکیل مجلس موسسان تدوین قانون اساسی به توافق رسیدند.

توافق احزاب مصری بر سر تشکیل مجلس موسسان تدوین قانون اساسی

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، احزاب سیاسی در نشست خود با شورای عالی نیروهای مسلح درباره معیارهای تشکیل مجلس موسسان تدوین قانون اساسی به توافق رسیدند و این توافق تائید نتایج نشست روز چهارشنبه احزاب با مشارکت حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمون است.

نمایندگان احزاب که در این نشست شرکت داشتند گفتند که بر اساس توافق حاصل شده احزابی که نمایندگانی در پارلمان دارند 39 عضو در مجلس مذکور خواهند داشت و همچنین 6 کرسی اختصاصی به هیئت‌های قضایی، 9 کرسی به حقوقدانان، 5 عضو از الازهر، 4 عضو از کلیساهای مسیحی، 13 عضو از سندیکاهای شغلی، 21 عضو از شخصیت‌های عمومی و 3 عضو از نمایندگان پلیس، ارتش و وزارت دادگستری خواهد بود.

السید البدوی رئیس حزب الوفد پس از نشست شورای نظامی با نمایندگان 22 حزب و تعدادی از نمایندگان مستقل گفت که توافق شد رأی‌گیری بر سر مواد قانون اساسی در درجه نخست با توافق صورت گیرد و اگر این اتفاق نیفتاد در آن صورت با موافقت 67 عضو رأی‌گیری صورت می‌گیرد و اگر اختلاف‌نظر وجود داشت رأی‌گیری به مدت 48 ساعت به تعویق خواهد افتاد و با رأی 57 عضو تصویب خواهد شد.

البدوی اظهار داشت که این نشست بسیار خوب بوده و طی آن تصمیماتی با توافق اتخاذ شد و هیچ اختلاف نظری وجود نداشت.

بر اساس این توافق "محمدحسین طنطاوی" رئیس شورای نظامی از مجلس الشعب و شورا درخواست کرد که روز سه‌شنبه آینده برای انتخاب اعضای مجلس موسسان قانون اساسی نشست تشکیل دهند.

انتهای پیام/++

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول