اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

جامعه اسلامی باید به امثال سعیدی و مشکینی اقتدا کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: آیت‏الله سعیدی و آیت‏الله مشکینی الگوهای صادقی هستند که امروز جامعه اسلامی باید به آنها و امثال این بزرگان اقتدا کند.

جامعه اسلامی باید به امثال سعیدی و مشکینی اقتدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش و سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته دماوند که با حضور پرشور مردم در مسجد جامع این شهر برگزار شد، در بخشی از سخنان خود به بررسی برخی از مناسبت‏های پیش رو پرداخت.

امام جمعه دماوند افزود: دو تن از علمای بزرگوار در چنین روزهایی از میان ملت ایران رخت بربستند که یکی از آنها به نام‏ آیت‏الله سعیدی در سال 1349 در زندان رژیم جنایت‏کار پهلوی به شهادت رسید.

علاءالدینی ادامه داد: همچنین حاج شیخ علی مشکینی در چنین روزهایی دار فانی را وداع گفت و همه ملت ایران باید بدانند که مرد دین، در حقیقت اسوه جهاد و پارسایی بود و نظام اسلامی با از دست دادن ایشان، گوهر گرانبهایی را از کف داد.

امام جمعه دماوند گفت: همواره مردم ایران اسلامی مشاهده کرده‏اند که در همه وقایع و اتفاقات، روحانیت و جامعه طلاب پیشگام بوده‏اند و این پیش‏قراولی خود را در عرصه جهاد و شهادت نیز به اثبات رسانده‏اند.

علاءالدینی اضافه کرد: روحانیان در عمل به دستورات الهی همواره کوشیده‏اند و در این راه سعی کرده‏اند تا مردم را نیز با خود همراه سازند.

امام جمعه دماوند افزود: پس از اجرای طرح کاپیتولاسیون در ایران، رژیم فکر کرد که دیگر فریادگری در این کشور وجود ندارد اما نمونه بارز علمایی که پنداشت باید برخیزد و علیه استکبار فریاد سر دهد و همین کار را نیز انجام داد، شهید سعیدی بود.

علاءالدینی بیان داشت: این‏ها شاگردان حضرت امام خمینی(ره) هستند که این چنین خود را وقف ملت و کشورشان می‏کنند و در نهایت نیز وقتی ایشان را دستگیر کردند، عمامه متبرکشان را دور گردنشان پیچیدند و این مرد بزرگ را خفه کردند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: حضرت امام نسبت به این عالم گرانقدر فرموده بودند آن اندازه به شهید سعیدی علاقه دارم که نمی‏توانم ابراز کنم.

علاءالدینی گفت: آیت‏الله مشکینی نیز در حقیقت یکی از دل‏باختگان اصلی احادیث اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بودند که توانستند علم و اخلاق را با هم توأم سازند.

امام جمعه دماوند ادامه داد: این شهید همواره شاگرد امام و همراه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بودند و رمز موفقیت شهید سعیدی‏ها و امثال مرحوم مشکینی در این است که آنها قبل از اینکه دیگران را اصلاح کنند، خودشان را مورد بازنگری و اصلاح قرار دادند.

علاءالدینی اضافه کرد: این افراد الگوهای صادقی هستند که امروز جامعه اسلامی باید به آنها اقتدا کند و انسان‏هایی را بپروراند که در عرصه‏های مختلف نقش‏آفرین باشند.

امام جمعه دماوند گفت: سپری شدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) به همه ما نشان داد که باید از این دانشگاه بزرگ، درس‏های متنوعی بگیریم و نخستین درسی که همه مسئولان باید به آن توجه کنند، خدمت به مردم  و تکریم آحاد افراد جامعه است.

علاءالدینی ادامه داد: مردم ایران اسلامی امسال نه تنها در مراسم سالگرد حضرت امام شرکت کردند، بلکه با حضور میلیونی خود در صحنه نشان دادند که هر سال مقاوم‏تر از سال قبل در پاس‏داشت مقام امام راحلشان در صحنه حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول