اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو شایعه سرمایه‌گذاری بشار اسد در بانک‌های روسی را «مضحک» خواند

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد «شوخی مضحک» در مورد سرمایه گذاری رئیس‌جمهوری سوریه در بانک‌های روسی و قصد وی برای پناهندگی به روسیه اصلا نیازی به تفسیر ندارد و نمی‌توان پاسخ مناسبی برای این لطیفه پیدا کرد.

مسکو شایعه سرمایه‌گذاری بشار اسد در بانک‌های روسی را «مضحک» خواند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اعلام کرد که سخت بتوان پاسخ مناسبی برای «شوخی مضحک»  در مورد اطلاعات منتشره در این خصوص یافت که گویا "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه اعتبارات مالی خود را در بانک‌های روسی سرمایه گذاری کرده و قصد دارد به این کشور پناهنده شود.

لوکاشوویچ  گفت: به عقیده من چنین «شوخی مضحکی» اصلا نیازی به تفسیر کردن ندارد. من که نمی‌توانم پاسخ مناسب خنده داری برای این لطیفه پیدا کنم.

برخی رسانه‌های گروهی غربی اعلام کردن که بشار اسد حدود 6 میلیارد دلار در بانکهای روسی سرمایه گذاری کرده و قصد دارد به روسیه فرار کرده و به این کشور پناهنده شود.

به نوشته این روزنامه، سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین بار دیگر اعلام کرد که هیچ طرح دومی از سوی "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل و فصل مناقشه کنونی در سوریه وجود ندارد.

لوکاشوویچ گفت: اصلا صحبتی از طرح دوم کوفی عنان مطرح نیست. مسئله تنها بر سر طرح اصولی نماینده سازمان ملل است که مفاد آن مورد موافقت همه کشورهای عضو دائم شورای امنیت و جامعه بین الملل قرار گرفته است. 

به گفته این دیپلمات بلندپایه، روسیه دقیقا در حمایت از طرح کوفی عنان نظریه برگزاری نشست بین المللی در خصوص سوریه را با حضور همه کشورهای تاثیرگذار در این رابطه مطرح کرده است تا با حضور همه طرفین بتوان مکانیزمی برای اقدامات بین المللی برای اجرای این طرح تهیه کرد و به هیچ وجه مسئله طرح دوم یا سوم عنان اصلا مطرح نیست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شد: ما تماس‌های فعالی با دولت آمریکا در زمینه حل و فصل مناقشه در سوریه داریم  و انجام چنین رایزنی‌هایی کاملا طبیعی است.

همانطور که قبلا در رسانه‌های گروهی اعلام شد، "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در تفسیر اظهارات برخی مقامات آمریکایی در این خصوص که این کشور در حال بررسی طرح سرنگونی رژیم کنونی سوریه با روسیه است، گفت: روسیه هیچ مذاکره‌ای با مقامات واشنگتن در خصوص واگذاری قدرت از سوی "بشار اسد" در سوریه نکرده است.

روز دوشنبه "جی کارنی" سخنگوی ویژه کاخ سفید اعلام کرده بود که دولت آمریکا با شرکای خود طرحی برای سرنگونی رژیم سیاسی در سوریه تهیه کرده و تنها کنار رفتن بشار اسد از قدرت می‌تواند مانع از بروز جنگ داخلی در سوریه شود.

وی با ادعای اینکه این طرح نه تنها با روسیه، بلکه با سایر کشورها در میان گذاشته شده، گفته بود که "هیلاری کلینتون" وزیر امورخارجه آمریکا  بطور واضح در مورد مشکل (اختلاف نظر) با روسیه و ضرورت ایفای نقش سازنده مقامات مسکو در روند این مذاکرات صحبت کرده است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول