اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی

صنعتگران پیشکسوت و نمونه استان زنجان تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی از صنعتگران و هنرمندان پیشکسوت، نمونه و شاخص صنایع‌‌دستی استان زنجان تجلیل می‌شود.

صنعتگران پیشکسوت و نمونه استان زنجان تجلیل می‌شوند

سعید حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی مسابقه گلیم‌بافی در شهرستان ماهنشان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مسابقه گلیم‌بافی تعدادی از گلیم‌بافان در سطح شهرستان ماهنشان گرد هم آمده و با داوری‌ها و کارشناسی‌ها به افراد برگزیده جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه از صنعتگران و هنرمندان پیشکسوت، نمونه و شاخص صنایع دستی استان زنجان تجلیل می‌شود، اضافه کرد: در مجموع در سطح شهرستان زنجان از پنج نفر، در شهرستان ابهر و خرم‌دره هشت نفر، در خدابنده دو نفر، در شهرستان ماهنشان دو نفر و در شهرستان ایجرود نیز از دو نفر تجلیل می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: از صنعتگران پیشکسوت شهرستان‌های استان زنجان نیز با اهدای صنایع دستی اصیل و بومی تقدیر می‌شود.

حسنی با بیان اینکه با ائمه جمعه شهرستان‌ها همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی دیدار می‌کنیم، ادامه داد: اهمیت و ویژگی صنایع‌دستی استان زنجان و برنامه‌های سال جاری را نیز در زمینه صنایع‌دستی در مطبوعات محلی درج می‌کنیم.

وی به طراحی و چاپ بنر به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: در سطح شهرستان زنجان پنج مورد بنر و در سطح شهرستان‌ها نیز یک مورد نصب می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان همچنین اضافه کرد: در سطح شهر زنجان و سایر شهرستان‌ها نیز به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی پلاکارت چاپ و نصب می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول