اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قرچک:

8 میلیارد ریال برای ایستگاه‌های آتش‌نشانی قرچک هزینه شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قرچک گفت: بیش از 8 میلیارد و 100 میلیون ریال برای سه ایستگاه آتش‌نشانی در قرچک هزینه شده است.

8 میلیارد ریال برای ایستگاه‌های آتش‌نشانی قرچک هزینه شده است

داود مهدی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر قرچک اظهار داشت: در سال 90 با توجه به ظرفیت‌های موجود شهر قرچک تصمیم گرفته شد تا ایستگاه‌های آتش‌نشانی متناسب با جمعیت شهر احداث شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قرچک گفت: در ادامه بر اساس کارشناسی‌های انجام شده، یک ایستگاه در انتهای خیابان امام خمینی(ره) میرزایی سابق، یک ایستگاه داخل پارک بعثت واقع در انتهای خیابان 12 متری زیباشهر و یک ایستگاه نیز در انتهای خیابان کمربندی جنوبی قرچک یعنی ابتدای شهر جانمایی شد و در حال حاضر نیز مراحل ساخت را طی می‌کنند.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس در ارتباط با اعتبارات اولیه احداث این سه ایستگاه عنوان کرد: حدود 360 میلیون تومان در سال 90 برای ساخت این سه ایستگاه مدنظر قرار گرفت و با اصلاحیه و متممی که برایش در نظر گرفته شد، 25 درصد دیگر به این مبلغ اضافه شد و به 450 میلیون تومان پرداخت اعتبار افزایش پیدا کرد و در مجموع 8 میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار برای احداث این سه ایستگاه هزینه می‌شود.

مهدی‌زاده در خصوص میزان پیشرفت این طرح گفت: در حال حاضر حدود 70 درصد مراحل ساخت ایستگاه‌های آتش‌نشانی طی شده که ایستگاه انتهای خیابان امام خمینی(ره) و زیباشهر از پیشرفت فیزیکی بیشتری نسبت به جایگاه دیگر برخوردارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قرچک خاطرنشان کرد: در سال جدید حدود 300 میلیون تومان از بودجه شهرداری قرچک برای تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی مذکور در نظر گرفته شده و از بودجه سازمان آتش‌نشانی نیز 200 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز آنها اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز دو ایستگاه آتش‌نشانی در شهر قرچک وجود دارد، یک ایستگاه مرکزی جنب شهرداری و یک ایستگاه در باقرآباد (جنب پارک جنگلی) و پیش‌بینی می‌شود ساخت این سه ایستگاه تا پایان خرداد ماه سال جاری به پایان برسد.

مهدی‌زاده گفت: نظر بر این است که این سه ایستگاه با نیروهای فعلی اداره شوند و در صورتی که به جذب نیروهای جدید نیاز بود از طریق شهرداری و طبق دستورالعمل‌ها اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قرچک با اشاره به استانداردهای موجود در ارتباط با احداث ایستگاه آتش‌نشانی بیان داشت: به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت، باید یک ایستگاه آتش‌نشانی پیش‌بینی شود و در صورت بهره‌برداری از این سه ایستگاه، شهر قرچک از این حیث به حد استاندارد نزدیک می‌شود.

مهدی‌زاده در پایان عنوان کرد: با بودجه‌ای که از سوی سازمان آتش‌نشانی و شهرداری قرچک اختصاص یافته، تجهیزات جدید برای این ایستگاه‌ها خریداری می‌شود.

انتهای پیام/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول