اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست گچساران:

بیشترین شکار غیرمجاز کهگیلویه و بویراحمد در گچساران است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست گچساران گفت: بیشترین تخلفات صورت گرفته در زمینه شکار غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گچساران است.

بیشترین شکار غیرمجاز کهگیلویه و بویراحمد در گچساران است

عبدال دیانتی‌نسب صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به فصل ممنوعیت شکار اظهار کرد: فصل شکار پرندگان از مهر ماه با بخشنامه‌ صادره از سوی سازمان مرکزی آغاز شده که در این بخشنامه تعداد روزهای شکار مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بخشنامه شکار برای سال جاری صادر نشده است، افزود: به دلیل جلوگیری از انقراض گونه جانوری چهارپایان از قبیل قوچ و میش در کهگیلویه و بویراحمد بیش از سه سال است که در زمینه شکار این‌گونه جانوران پروانه شکار صادر نشده است.

* بیشترین آمار تخلفات مربوط به شکار پرندگان است

رئیس محیط زیست گچساران با تشریح گزارش عملکرد سالانه ادامه داد: با توجه به آمار موجود، بیشترین تخلفات صورت گرفته در زمینه شکار غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد در گچساران بوده است.

دیانتی‌نسب وسعت زیاد، تنوع گونه‌ای بالا در حوزه گچساران و واقع شدن این حوزه در میان چند استان همجوار را دلیل افزایش آمار متخلفان شکار در این حوزه عنوان کرد.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر افزایش صدور مجوز اسلحه توسط دولت به عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش بی‌رویه و غیرمجاز شکار و در نتیجه انقراض برخی گونه‌های جانوری در کهگیلویه و بویراحمد شده است، گفت: ورود اسلحه‌های جدید به چرخه شکار سبب افزایش آمار تخلفات شده است.

دیانتی‌نسب تأکید کرد: در صورتی که دولت بتواند در طی پروسه‌ زمانی پنج ساله از صدور مجوز اسلحه در گچساران خودداری کرده و نسبت به جمع‌آوری سلاح‌های مجاز و غیرمجاز اقدام کند، گام مهمی در راستای حفظ تنوع زیستی و افزایش گونه‌های گیاهی و جانوری در این شهرستان برداشته می‌شود.

وی بیشترین آمار شکار غیرمجاز در گچساران را مربوط به شکار پرندگان دانست و بیان داشت: شکار بی‌رویه و غیرمجاز پرندگان در فصول غیرمجاز سبب کاهش و انقراض این گونه جانوری می‌شود.

* محیط زیست در گچساران مورد بی‌مهری گردشگران قرار می‌گیرد

رئیس محیط زیست گچساران با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست عنوان داشت: محیط زیست در حوزه گچساران در فصل بهار و زمستان به شدت مورد بی‌مهری گردشگران قرار می‌گیرد.

دیانتی‌نسب با بیان اینکه حفظ محیط زیست نیازمند عزم و اراده، تعامل و همکاری همگانی است، تصریح کرد: در راستای حفظ محیط زیست در حوزه گچساران در روز 13 فروردین سال گذشته بیش از 3 هزار کیسه زباله میان گردشگران توزیع شد که این اقدام با استقبال خوبی از سوی آنها مواجه شد.

این مسئول در گچساران یادآور شد: پس از پایان تعطیلات نوروزی اداره محیط زیست گچساران با همکاری نیروهای بسیج، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اقدام به پاکسازی مناطق گردشگری دیل، خامین و باشت کرده است.

دیانتی‌نسب فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط زیست را مهم‌ترین عامل جلوگیری از تخریب منابع گردشگری و محیط زیست دانست و به لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه توسط متولیان آموزش و پرورش تأکید کرد.

انتهای پیام/ر10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول