اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش به اردبیل می‌آید

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی با حضور حاجی بابائی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ با حضور وزیر آموزش و پرورش دوشنبه هفته آینده یادواره 63 شهید فرهنگی استان اردبیل برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی با حضور حاجی بابائی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمد‌زاده ظهر امروز در مراسم هماهنگی برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در استانداری اردبیل اظهار داشت: برگزاری این یادواره در شورای آموزش و پرورش و ستاد شاهد استان مصوب شده و ما مصمم هستیم این یادواره را به نحو مطلوب و شایسته برگزار کنیم.

وی هدف اصلی از برگزاری این یادواره را تجلیل از خانواده‌های شهدا، عمل به فرمایش امام راحل در ضرورت زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نظام تعلیم و تربیت دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: استان اردبیل مفتخر به عزت‌مندی 63 شهید فرهنگی است که یادواره شهرستانی این شهدا در هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار شد و یادواره استانی نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش 22 خردادماه در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار می‌‌شود.

محمود‌زاده خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ علاوه بر سخنرانی وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استان دل نوشته‌هایی از دانش‌آموزان، مقاله فرزندان شاهد، نامه‌ای به معلم شهید و همچنین پخش کلیپ شهدای فرهنگی، مداحی و قرائت شعر تدارک دیده شده است که در این برنامه قرار است از 12 خانواده شهید فرهنگی نیز تجلیل شود.

این مسئول بیان داشت: ما معتقدیم شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و شایسته و آبرومند نیست که ما نام و یاد آنها را از خاطره‌ها و شئون مختلف زندگی اجتماعی فراموش کرده و یا نسبت به سیره و سلوک آنها پشت پا بزنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل شهدا را معیار و ملاک عزت و عظمت نظام اسلامی توصیف کرد و افزود:‌  بسیاری از شهدای ما درس آموختگان مکتب شهدای فرهنگی بودند که در سنین نوجوانی و جوانی در جبهه حاضر شده و برای دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی حیثیت و شرافت بشریت پا به میدان شهادت طلبی گذاشتند.

محمود‌زاده ادامه داد: در گرامیداشت یاد و نام 63 شهید فرهنگی استان با همکاری شهرداری در تلاش هستیم تا تندیس نمادینی را نیز احداث کنیم و در یکی از میادین شهر نصب شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: مجلد و کتاب مربوط به 63 شهید فرهنگی استان اردبیل آماده چاپ و انتشار نهایی است و در مراسم گرامیداشت این شهدا قرار است از این کتاب نیز رونمایی شود.

سید ودود سید شنوا تصریح کرد: ما تمام سرمایه‌های امروزی خود را اعم از امنیت، آرامش، اقتدار و بالندگی از مجاهدت شهدا داریم و هرگز نباید در حق آنها کم لطفی انجام شود.

وی گفت:‌ وظیفه داریم دست در دست هم برنامه‌هایی را در گرامیداشت یاد و نام شهدا برگزار کنیم که در شأن ایثار و از خود گذشتگی آنها در جامعه اسلامی باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل یادآور شد: شهیدان با تقدیم مال، جان و بهترین سرمایه‌های خود در حفظ کیان انقلاب اسلامی بی‌ادعا وارد عرصه شده و توانستند از حق و حقانیت دفاع کنند.

سید شنوا منزلت و جایگاه شهدای فرهنگی را با توجه به رسالت و اهمیت شغلشان والاتر توصیف کرد و بیان داشت: شهدای فرهنگی ما با علم، اخلاق، ادب و معرفت خود بهترین الگوی جامعه هستند که شهادت‌طلبی و ایثارگری نیز شاخصه مضاعفی است که آنها را زبانزد عام و خاص کرده است.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول