اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

واکنش احمد شفیق به تظاهرات روز گذشته مردم مصر/ حوادث عباسیه در حد یک تمرین بود

خبرگزاری فارس: احمد شفیق آخرین نخست‌وزیر حسنی مبارک در واکنش به تظاهرات روز گذشته مردم مصر که طی آن خواستار محاکمه مجدد رئیس جمهوری مخلوع مصر و اجرای قانون عزل سیاسی درباره شفیق شده بودند، این خواسته‌ها را کودکانه خواند.

واکنش احمد شفیق به تظاهرات روز گذشته مردم مصر/ حوادث عباسیه در حد یک تمرین بود

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، احمد شفیق، آخرین نخست‌وزیر حسنی مبارک و نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر در واکنش به تظاهرات میلیونی و سراسری روز گذشته مردم مصر که در التحریر صورت گرفت، گفت که این تظاهرات‌کنندگان بیانگر تمام مردم مصر نیستند و تنها بخش کوچکی از این جامعه را تشکیل می‌دهند.

وی درباره خواسته‌های مردمی مطرح شده در تظاهرات روز گذشته گفت که اینها خواسته‌ها و مطالباتی است که زمان آنها گذشته است و سخن گفتن از محاکمه مجدد مبارک و اجرای قانون عزل سیاسی خواسته‌هایی کودکانه و غیر قابل قبول است.

شفیق گفت: بگذارید اخوان المسلمون هرآنچه می‌خواهد بگوید. در مصر نه چیزی به نام انقلاب وجود دارد و نه ادامه انقلاب و اگر در این میان اخوان المسلمون تظاهرات و آتش را می‌خواهد، بداند که این آتش آن را خواهد خورد.

وی درباره تشکیل مجلس ریاستی گفت که ایده تشکیل چنین مجلسی را شورای عالی نظامی مصر رد کرده است و به همین دلیل تشکیل چنین مجلسی منتفی است.

شفیق با بیان اینکه ملت مصر 85 میلیون نفر هستند و روز گذشته تنها یک میلیون نفر در میدان التحریر حضور یافته بودند، مدعی شد که مردم مصر خواهان نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری کشور هستند و انقلاب مصر با برگزاری انتخابات پارلمانی شورا و الشعب پایان یافته تلقی می‌شود.

وی گفت: پس از انتخاب من به ریاست جمهوری مصر هیچ کس اجازه اعتراض به این امر را ندارد و بار دیگر تاکید می‌کنم، آنچه در عباسیه روی داد، تمرینی برای کسانی بود که قانون را زیر پا می‌گذارند و از آن خارج می‌شوند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول