اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر:

سازمان جوانان هلال‌احمر 2 میلیون عضو داوطلب دارد

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از از عضویت 2 میلیون جوان در جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: جوانان زیادی از گروه‌های متعدد جامعه در سازمان جوانان هلال‌احمر حضور دارند.

سازمان جوانان هلال‌احمر 2 میلیون عضو داوطلب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج‏، محمدحسین جوادی امروز در نخستین کنگره دانشجویی نقش تکنولوژی و فناوری‌های نوین در مدیریت بحران در سنندج اظهار کرد: در 800 دانشگاه کشور، 300 حوزه علمیه، 700 محله و 500 روستا کانون‌های بخش جوانان وجود دارد.

وی فلسفه وجودی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر را جذب جوانان و آماده کردن آنها برای حضور در فعالیت‌های امدادی در زمان مناسب و ارائه خدمات بشردوستانه در زمان صلح ذکر کرد.

وی به حضور و شرکت جوانان در برنامه‌های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: در ایام تعطیلات نوروز 20 هزار جوان در یک‌هزار پایگاه نوروزی حضور داشتند.

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: در 19 روز طرح راهنمایی نوروز جوانان سازمان به 25 میلیون شهروند ایرانی خدمات‌رسانی کردند که این امر حاکی از وجود ظرفیت بالای کانون جوانان است.

جوادی اظهار داشت: جوانان علاوه بر فعالیت در عرصه‌های خدمت‌رسانی به مردم در سنگر علمی نیز با برگزاری کنگره‌های علمی به تولید علم و فناوری در کشور کمک می‌کنند.

وی عنوان کرد: برای نخستین بار کنگره‌های علمی در سطح کشور پیش‌بینی شده که یک کنگره به‌صورت ملی و پنج کنگره به‌صورت منطقه‌‌ای در پنج نقطه از کشور برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این کنگره‌ها را استفاده از ظرفیت‌های کانون‌های سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر به‌ویژه کانون‌های دانشجویی و طلاب در راستای اهداف عام‌المنفعه و ارتقا سلامت و کاهش آلام جامعه ذکر کرد.

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: هر کدام از کنگره‌ها در ارتباط با یک محور و متناسب با ظرفیت‌های موجود در استان‌ها برگزار می‌شود.

جوادی افزود: کنگره کشوری با عنوان نمایش و رقابت ربات‌های نجاتگر با صرفه اقتصادی در حوادث و بلایای طبیعی به میزبانی استان گلستان در تیرماه برگزار می‌شود.

جوادی ادامه داد: کنگره نقش باورهای دینی در کاهش آسیب‌های روانی پس از بلایا با حضور استان‌های مرکزی، همدان، قزوین، کرمانشاه در قم‏، کنگره حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایا با حضور استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ایلام در خوزستان برگزار شد.

وی تصریح کرد: کنگره کاروان‌های نیکوکاری، مشارکت اجتماعی و رویکرد اجتماع محور با حضور استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد و سمنان به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: نقش تکنولوژی و فناوری‌های نوین در مدیریت بحران نیز از دیگر کنگره‌هایی است که امروز با حضور استان‌های کردستان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان به میزبانی استان کردستان در حال برگزاری است.

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر بیان داشت: این کنگره‌ها بهترین فرصت برای شناساندن ظرفیت‌های مختلف هلال‌احمر در دانشگاه‌ها و دانشجویان است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول