اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گاردین: دولت انگلیس بیکاران را به کار اجباری در جشن ملکه واداشته است

خبرگزاری فارس: گروهی از کارجویان انگلیسی به اجبار از سوی دولت این کشور برای کار رایگان در مراسم سالگرد تاجگذاری ملکه انگلیس به کار گرفته شده‌اند.

گاردین: دولت انگلیس بیکاران را به کار اجباری در جشن ملکه واداشته است

به گزارش فارس به نقل از روزنامه گاردین، مسئولان برگزاری مراسم جشن سالگرد تاجگذاری ملکه انگلیس، گروهی از بیکاران این کشور را برای کار اجباری بدون حقوق به کار گرفته و ضمنا آن‌ها را در شرایطی سخت اسکان داده‌اند.

بر این اساس، حدود 30 نفر کارجو که برای مدت طولانی بیکار بوده‌اند، و همچنین 50 نفر دیگر در قالب یک برنامه کار دولتی، از مناطق "پریستول"، "بث"، و "پلی موث" به لندن انتقال داده شده‌اند، تا به عنوان خدمه‌های بدون حقوق در مراسم جشن ملکه کار کنند. شب پیش از آغاز این جشن، به این افراد گفته شده که باید تا صبح زیر پل لندن بخوابند.

دو نفر از این کارجوها که به دلیل ترس از قطع شدن مزایای بیمه بیکاری، خود را معرفی نکرده‌اند، عنوان کرده‌اند که آن‌ها در محلی اسکان داده شده‌اند که برای 24 ساعت دسترسی به سرویس بهداشتی نداشته و حتی پس از شیفت کاری 14 ساعته خود زیر بارش شدید باران، به منطقه‌ای باتلاقی در حاشیه رود تیمز منتقل شده‌اند.

دیگر افراد نیز از شرایط سختی گفته‌اند که در حین برگزاری مراسم 12 میلیون پوندی رژه قایق‌ها در رودخانه تیمز داشته‌اند. این افراد مجبور شده‌اند تا از سه روز تعطیلی که به مناسبت این جشن‌ها در انگلیس اعلام شده بود، دو روز را به صورت رایگان کار کنند.

شرکت امنیتی "کلوز پروتکشن" انگلیس که این افراد را در این برنامه به کار گرفته، این اخبار را تایید کرده است. این شرکت اعلام کرده است که به کارگیری بدون حقوق این افراد، آزمونی بوده برای به کارگیری با حقوق افراد در حین برگزاری مسابقات المپیک لندن.

برگزاری مراسم پرهزینه سالگرد شصت سالگی سلطنت ملکه انگلیس آن هم در کنار رکود اقتصادی در این کشور و پایین آمدن استانداردهای زندگی نشان دهنده اوج بی‌عدالتی اجتماعی در این کشور به ظاهر دموکراتیک است.

در حاشیه این مراسم نیز صدها نفر از مخالفین ملکه و نظام سلطنتی که در قالب جنبشی تحت عنوان جنبش "جمهوری" در انگلیس فعالیت می‌کنند، در حالی که از محل برگزاری مراسم رانده شده بودند، در خیابان‌های لندن به تظاهرات پرداختند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول