اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لندن در آستانه "جشن ملکه" برای حکومت نظامی آماده می‌شود

خبرگزاری فارس: جشن سالگرد تاج‌گذاری ملکه انگلیس در حالی برگزار می‌شود که نارضایتی عمومی و احتمال مختل شدن مراسم از سوی معترضان، مسئولان برگزاری مراسم را به ایجاد شرایط امنیتی در پایتخت انگلیس واداشته است.

لندن در آستانه "جشن ملکه" برای حکومت نظامی آماده می‌شود

به گزارش فارس شبکه بی‌بی‌سی در گزارشی به ذکر برخی تمهیدات امنیتی پرداخت که مسئولان پلیس لندن برای برگزاری جشن شصتمین سالگرد تاج‌گذاری ملکه، در حال برنامه‌ریزی برای آن هستند.

بر این اساس پایتخت انگلیس در طول برگزاری این جشن‌ها شاهد شرایط کاملا امنیتی خواهد بود. برنامه‌های امنیتی که در طول این مراسم اجرا می‌شود حتی از مراسم ازدواج شاهزاده انگلیس انجام شد نیز، گسترده‌تر است.

• دردسرهای حفظ امنیت کاروان 1000 قایقی

بی‌بی‌سی گزارش داده است که علاوه بر تعداد نیروی ثابت شهر لندن، قرار است تا 6000 افسر دیگر پلیس به این جمع اضافه شده و در طول برگزاری مراسم و جشن‌ها در حالت آماده باش به سر برند.

7000 مامور حفظ امنیت نیز تنها در روز یکشنبه و در امتداد رود "تیمز" لندن به خط می‌شوند تا امنیت حرکت ناوگان 1000 قایقی را که در آن روز به افتخار ملکه این کشور به حرکت درمی‌آیند، تامین کنند.

بنا بر گزارش بی‌بی‌سی کماندوها و نیروهای ویژه پلیس لندن 18 ماه است که برای برگزاری این مراسم آماده می‌شوند.

نیروهای امنیتی در حال تمرین

همزمان با حرکت قایق سلطنتی ملکه و همسرش در این رودخانه، 1000 قایق ملکه را اسکورت می‌کنند. به علاوه قایقی نیز حامل اعضای ارشد خاندان سلطنتی این کشور، پشت قایق ملکه حرکت خواهد کرد.

• کاروانی به طول 75 دقیقه!

این کاروان قایق‌ها به حدی طولانی و گسترده است که عبور کامل آن از هر نقطه از رودخانه حدود 75 دقیقه زمان می‌برد. این بدان معناست که پلیس لندن باید همزمان حداقل امنیت 7 مایل از مسیر رودخانه را تامین کند. همچنین نیروهایی نیز باید برای رژه و سان در غرب و شرق پایتخت این کشور مستقر شوند.

تمام جاده‌های مجاور این رودخانه و همچنین بسیاری از پل‌هایی که در این مسیر قرار دارند، در این روز بسته می‌شوند. پل‌هایی هم که باز باشند، به مدت یک ساعت و تا زمان عبور این کاروان از رودخانه، بسته می‌شود.

واحد دریایی پلیس لندن نیز دیگر بخش امنیتی است که در این مراسم حضور دارد. این رسته از پلیس لندن که نقش مهمی در برنامه‌های ضدتروریسم در لندن ایفا می‌کند، قرار است با تمام ناوگان خود در این رودخانه حضور یابد. پلیس "اسکس" انگلیس نیز بخشی از امکانات خود را به این مراسم اختصاص می‌دهد.

نیروهای آمنیتی در حال تمرین

علاوه بر این نیروها، قایق‌های واکنش سریع پلیس لندن نیز در نقاط کلیدی و حساس رودخانه مستقر می‌شوند تا در صورت بروز حادثه واکنش نشان دهند.

• پلیس، سگ، غواص، تیم صعود، همه برای یک نفر

پلیس لندن تلاش خواهد کرد تا به وسیله سگ‌های جستجوگر تمام قایق‌ها را برای بررسی امکان وجود بمب در این قایق‌ها مورد بازرسی قرار دهد. نیروهای غواص نیز داخل رودخانه و تهدیداتی که ممکن است در زیر آب قرار داشته باشد را مورد بازرسی قرار می‌دهند. تیم‌های صعود پلیس لندن نیز برای بررسی پل‌های در مسیر حرکت کاروان سلطنتی به کار گرفته می‌شوند.

مرکز ارزیابی تهدیدات پلیس لندن نیز مامور ردگیری و مراقبت از افرادی است که مخالف خاندان سلطنتی هستند. این نیرو همچنین افرادی را که ممکن است در مراسم تداخل ایجاد کنند، تحت نظر می‌گیرد.

در جریان ازدواج سلطنتی نیز که چندی قبل برگزار شد، بیش از 70 نفر به جرم تلاش برای مختل کردن مراسم از سوی پلیس انگلیس دستگیر شده بودند.

• تظاهراتی تاریخی علیه خاندان سلطنتی

این تمهیدات در حالی در نظر گرفته شده که سازمان ضدسلطنتی موسوم به 'جمهوری' اعلام کرده است که نیروهای جمهوری‌خواه و مخالف خاندان سلطنتی از سراسر انگلیس خود را آماده می‌کنند تا همزمان با برگزاری این مراسم و حرکت قایق‌های سلطنتی بر روی رودخانه تیمز تظاهراتی تاریخی برگزار کنند.

"گراهام اسمیت" مدیر اجرایی این سازمان گفته است: اعتراض شورانگیز و شدید ما در سالگرد سلطنت الیزابت دوم، یک گام مهم رو به جلو برای جنبش جمهوری‌خواهی خواهد بود و فرصتی فراهم می‌کند تا بحث‌هایی جدی درباره آینده سلطنت صورت گیرد.

• ملکه‌ای که منفعتی برای هیچ‌کس ندارد

نظرسنجی‌های انجام شده در انگلیس هم نشان می‌دهد که محبوبیت خاندان سلطنتی در این کشور به شدت کاهش یافته است. یکی از این نظرسنجی‌ها مشخص کرد که 60 درصد مردم انگلیس عقیده دارند که خاندان سلطنتی هیچ منفعتی برای آن‌ها ندارد.

ملکه انگلیس

ثروت سرسام‌آور، قدرت بیش از حد و مصونیت خاندان سلطنتی در برابر قانون موجب شده تا بسیاری در این کشور به این نتیجه برسند که وجود سلطنت جز هزینه و افزایش بی‌عدالتی ثمری نداشته است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول