اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چشم ها را بر روی سرکوب های سلاطین عرب بسته ایم

انتقاد نماینده پارلمان انگلیس از دعوت شاه بحرین به جشن ملکه الیزابت

خبرگزاری فارس: منتشر شدن لیست دعوت‌شدگان به جشن سلطنت ملکه انگلیس و مشخص شدن حضور حاکم بحرین در این جشن، انتقادات نسبت به این تصمیم وزارت‌خارجه انگلیس و ملکه این کشور را افزایش داده است.

انتقاد نماینده پارلمان انگلیس از دعوت شاه بحرین به جشن ملکه الیزابت

به گزارش فارس به نقل از روزنامه گاردین، با انتشار لیست مدعوین به جشن سالگرد سلطنت ملکه الیزابت در انگلیس، مشخص شد که حاکم بحرین نیز که به دلیل نقض گسترده حقوق بشر به شدت در معرض انتقادات قرار دارد، به ضیافت خاندان سلطنتی انگلیس دعوت شده است.

"کاخ بوکینگهام" (کاخ پادشاهی انگلیس) لیستی را منتشر کرده که در آن نام دعوت‌شدگان به ضیافت ناهاری که قرار است به مناسبت شصتمین سالگرد سلطنت "ملکه الیزابت" برگزار شود، عنوان شده است.

"دنیس مک شین" معاون سابق وزارت خارجه انگلیس و عضو پارلمان این کشور با انتقاد از این اقدام، حاکم بحرین را محکوم کرده و وی را فردی ظالم دانسته است.

وزارت خارجی انگلیس مدعی شده است که در دعوت از حاکم بحرین، در جهت تشویق وی برای ارتقا سطح حقوق بشر در این کشور بوده است.

گاردین از شاهزاده "محمد بن نایف بن عبدالعزیز" از عربستان هم به عنوان دیگر فردی یاد می‌کند که از یک حکومت ظالم و استبدادی به این مراسم دعوت شده است.

مک‌شین در این رابطه می‌گوید: کشورهای عرب باید به شهروندان خود اجازه دهند تا در انتخاباتی آزاد رای دهند و به آن‌ها اجازه دهند تا بدون واهمه از دستگیری، شکنجه و مرگ صحبت کنند.

وی همچنین ادامه می‌دهد: ما برای مدت‌های طولانی چشم خود را بر سرکوب‌هایی که تحت حکومت‌های سلطنتی عرب رخ داده، بسته‌ایم.

دعوت از حاکم بحرین به این ضیافت موجب شده تا ملکه انگلیس و وزارت خارجه این کشور به شدت از سوی رسانه‌ها و گروه‌های حامی حقوق بشر مورد انتقاد قرار گیرند.

انتهای پیام/ق.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول