اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

به دلیل طرح اتهامات کذب صورت می‌گیرد

شکایت جماعت اخوان المسلمون مصر از احمد شفیق

خبرگزاری فارس: سخنگوی جماعت اخوان‌المسلمون مصر اعلام کرد، این جماعت از "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک به دلیل طرح افترا و اتهام علیه اخوان‌المسلمون و "محمد مرسی" نامزد آن در انتخابات شکایت می‌کند.

شکایت جماعت اخوان المسلمون مصر از احمد شفیق

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری النشره، "محمود الغزلان" در گفت‌وگو با روزنامه "الجمهوریه"، چاپ قاهره تاکید کرد که جماعت اخوان المسلمون از "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک و نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر به دلیل اظهاراتش در کنفرانس مطبوعاتی علیه اخوان المسلمون و وارد کردن افترا و اتهام به این جماعت و "محمد مرسی" نامزد آن در انتخابات شکایت می‌کند.

سخنگوی جماعت اخوان المسلمون مصر با اشاره به اینکه مردم مصر به خوبی با جماعت اخوان المسلمون آشنا هستند و فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌های آنها را طی بیش از 80 سال گذشته در راه وطن می‌شناسند، هدف شفیق از وارد آوردن چنین اتهاماتی به جماعت اخوان المسلمون را سرپوش گذاشتن روی معایب، اشتباهات و جرایم خود دانست. 

الغزلان با اشاره به اینکه اصالت و ادب حکم می‌کرد که شفیق به جای وارد آوردن اتهامات به دیگران برنامه‌های آینده خود را برای مردم تشریح و تبیین می‌کرد، گفت: این اقدام شفیق نشان دهنده ضعف موضع وی بود و چهره گستاخ و بی‌ادب او به مردم نشان داد.

سخنگوی جماعت اخوان المسلمون مصر در ادامه پرسید آیا مردم مصری واقعا رئیس جمهوری فحاش و توهین کننده را انتخاب خواهند کرد.

غزلان درباره رابطه جماعت اخوان المسلمون با قبطی‌های مصر گفت: رابطه جماعت اخوان المسلمون با قبطی‌های مصر طی 84 سال گذشته به دور از هر گونه اختلاف بوده و مسیحیان مصر به خوبی می‌دانند که رژیم سابق که شفیق هم بخشی از آن است، پشت تمام پرده نزاع‌ها و فتنه‌انگیزی‌های فرقه‌ای در مصر بوده است و حادثه کلیسای قدیسین که چند روز قبل از انقلاب 25 ژانویه در مصر روی داد، از جمله فتنه انگیزی‌های  کار رژیم مبارک بود. 

شفیق روز گذشته در یک کنفرانس خبری در قاهره مدعی شده بود که ماهیت سیاست‌های جماعت اخوان المسلمون مصر همان سیاست‌های رژیم سابق است.

وی در اظهارات خود مدعی شده بود که او نماینده دولت مدنی و منافع ملی مصر است ولی اخوان المسلمون به دنبال انتقام جویی است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول