اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهدیه یزد:

امام اندیشه حکومت اسلامی را از صفر آغاز کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهدیه یزد گفت: امام خمینی(ره) اندیشه حکومت اسلامی را از صفر آغاز کرد و به بالا رساند.

امام اندیشه حکومت اسلامی را از صفر آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در هیئت رزمندگان شهرستان فردوس اظهار داشت: دوران زندگی امام خمینی(ره) به سه دوره حیات علمی، دوره ساختاری روحیه و دوره بعثت امام تقسیم می‌شود.

وی افزود: دوره حیات علمی امام تا سن 32 سالگی طول کشید و امروز کتاب‌های متعددی که از امام (ره) باقی مانده نشان از عظمت علمی این شخصیت بزرگ دارد.

امام جمعه شاهدیه یزد تصریح کرد: امام (ره) فیلسوف، عارف و فقیه و بر همه علوم استاد و مسلط بود.

ابراهیمی یادآور شد: امام در علم عرفان که پویاترین حرکت یک عارف است توانست در سن 32 سالگی کتاب مصباح‌الهدایه را به رشته تحریر درآورد.

وی گفت: امام خمینی(ره) با نقادی‌های بزرگ و عالمانه بیش از هشت جلد کتاب استدلالی را در علم اصول و فقه تالیف کرد و امروز با مطالعه کتاب‌های امام و مقایسه آن با دیگر کتاب‌ها متوجه جایگاه بزرگ امام از نظر علمی می‌شویم.

امام جمعه شاهدیه یزد امام خمینی(ره) را جمیع همه علوم اسلامی دانست و افزود: برای امام‌شناسی باید به عمق درک و فهم الهی شخصیت والای امام راحل(ره) پی ببریم.

ابراهیمی تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب، امام خمینی(ره) را به نجف تبعید و با این پندار که امام از علم کافی برخوردار نیست وی را با علمای نجف روبه‌رو کردند.

وی یادآور شد: با تبعید امام به نجف اندیشه‌های ناب در ذهن امام شکل گرفت و امام(ره) بحث‌های استدلالی را مطرح کرد و بسیاری از علمای نجف به علم و عرفان امام خمینی(ره) پی بردند.

امام جمعه شاهدیه یزد گفت: امام خمینی(ره) با اندیشه‌های والای خود اسلام ناب را در مسیر واقعی هدایت و ثابت کرد که یک مجتهد علاوه بر خلوص، تقوا و زهد باید مدیر و مدبر نیز باشد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول