اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

250 برنامه فرهنگی هنری توسط کمیته فرهنگی ارتحال امام‌ (ره) اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اجرای بیش از 250 برنامه فرهنگی هنری توسط کمیته فرهنگی ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام‌خمینی‌ (ره) در سطح استان خبر داد.

250 برنامه فرهنگی هنری توسط کمیته فرهنگی ارتحال امام‌ (ره) اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "محمد دادی" اظهار داشت: تفکر متعالی و دیدگاه امام‌خمینی (ره) زمینه‌ساز احیای اسلام در عصر حاضر بود و بر این اساس امروزه ملت‌های آزادیخواه جهان با الگوبرداری از انقلاب عظیم ایران حرکتهایی را در مسیر بیداری اسلامی رقم می‌‌زنند.

وی گفت: مبانی اندیشه و  نهضت عظیم امام‌خمینی (ره) با وسعت و گستره جهانی مبین رسالت سترگ انقلاب اسلامی ایران در تعمیق حرکتهای اسلامی است و ایامی همچون چهارده خرداد فرصت مغتنمی برای تبیین و ترویج این افکار ناب و انسان‌ساز است.

دادی تاکید کرد: امام‌خمینی (ره) ارزش‌های معنوی را در جامعه به‌صورت عملی پیاده کرد و چهره‌ اسلام ناب محمدی را از زنگارها زدود و با تدبیری عارفانه سکان انقلاب اسلامی و ولایت مسلمانان جهان را پس از خود به مقام معظم رهبری سپرد تا انقلاب اسلامی با رهبری فرزانه آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از آسیب‌ها مصون بماند.

دادی با اشاره به مصوبه‌های جلسات کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت ارتحال امام‌خمینی (ره) گفت: برنامه‌های متعدد و متنوعی در سیزدهم و چهاردهم خردادماه جاری توسط این کمیته که مشتمل بر نهادهای فرهنگی است در سطح استان اجرا می‌شود.

وی برگزاری محافل ادبی با محوریت ارتحال امام (ره) و تبیین ابعاد شخصیتی وی، برگزاری مسابقات فرهنگی از آثار و وصیت‌نامه امام(ره)، برگزاری نمایشگاه کتاب در تبریز و شهرستان‌ها با محوریت آثار امام (ره)، برپایی نمایشگاه عکس ، برگزاری مسابقه پیام کوتاه با عنوان "امام مهربانی‌ها"و  ایجاد وبلاگ در فضای مجازی و انعکاس افکار و اندیشه‌های آن حضرت را از اهم برنامه‌های این کمیته عنوان کرد.

دادی همچنین برگزاری هفتمین همایش" انتخاب تاریخی"، فضاسازی محیط ادارات، برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مسابقات فرهنگی، انتشار ویژه‌نامه و بروشور با موضوع رحلت امام (ره)، توزیع سی‌دی چند رسانه‌ای "معمار کبیر"، برگزاری مسابقه عکاسی از آئین‌های عزاداری 14 خرداد و برگزاری مسابقه کتابخوانی آنلاین و مکتوب را از دیگر برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام‌خمینی (ره) استان برشمرد.

کمیته فرهنگی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام‌خمینی (ره) در استان شامل  صدا و‌ سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع‌دستی و گردشگری استان، اداره‌کل ورزش و امور جوانان، معاونت اجتماعی، فرهنگی و هنری شهرداری،‌ اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان،  کانون پرورش فکری کودکان استان، حوزه هنری استان، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه عاشورا، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دانشگاه تبریز و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان است که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مسئولیت این کمیته را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول