اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن خبرگان کشاورزی شهرستان اصفهان:

توسعه‌های بی‌رویه بلای جان زاینده‌رود شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن خبرگان کشاورزی شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه زمانی ‌که مدیریت جامع از بین رفت دیگر بهبودی حاصل نمی‌شود، گفت: توسعه‌های بی‌رویه بلای جان زاینده‌رود شده است.

توسعه‌های بی‌رویه بلای جان زاینده‌رود شده است

سیدمهدی بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در واکنش به خبر دستور وزیر نیرو درباره واگذاری مدیریت نیروگاه تونل دوم کوهرنگ از استان اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آب در کشور که برای بخش کشاورزی، صنعت و مصارف شهری از قبیل بهداشت، فضای سبز و نظافت استفاده می‌شود، باید به صورتی مدیریت شود که دوام زندگی در هر محیطی امکان‌پذیر باشد.

وی با تاکید بر اینکه بخش صنعت، کشاورزی و محیط زیست اصفهان به دلیل کمبود منابع آبی در معرض خطر است، افزود: باید اقدام اساسی و سریعی درباره رفع معضل کم‌آبی در استان اصفهان صورت گیرد.

مدیرعامل انجمن خبرگان کشاورزی شهرستان اصفهان با بیان اینکه اگر جمعیت یک منطقه‌ای در اصفهان بیش از ظرفیت آن افزایش پیدا کند، تمام منابع آب آن مکان تنها محدود به مصرف مصارف شهری می‌شود، ادامه داد: با رعایت قوانین آب، صرفه‌جویی، حفاظت از منابع آب و تصفیه پساب‌ها می‌توان مشکلات این حوضه را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه در سالیان گذشته به منظور اشتغال‌زایی وزارت نیرو و توسعه کشاورزی، برداشت آب را در بالادست زاینده‌رود گسترش داده‌اند، گفت: مشکلات عدیده‌ای در حوضه زاینده‌رود در اثر توسعه بی‌رویه به وجود آمده است به گونه‌ای که امروز از اصفهان تا نجف‌آباد و شهرستان‌های لنجان و شرق اصفهان تمامی درختان خشک شده‌اند.

بصیری بیان داشت: در حال حاضر مدیریت دو تونل کوهرنگ که 600 میلیون متر‌مکعب آب اصفهان را تأمین می‌کند، در اختیار چهارمحال و بختیاری است و زمانی ‌که مدیریت جامع از بین رفت دیگر بهبودی حاصل نمی‌شود.

وی تاکید کرد: نتایج توسعه بی‌رویه را بارها و بارها دیده‌ایم، بنابراین باید نگاه‌های منطقه‌ای و بخشی به دید ملی تبدیل شود.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول