اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

تبعیت از ولی نخستین سؤال در روز قیامت است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم در رابطه با لزوم ولایت‌پذیری افراد گفت: تبعیت از ولایت نخستین موردی است که در روز قیامت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تبعیت از ولی نخستین سؤال در روز قیامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌خوانساری در مراسم جشن میلاد امام جواد علیه‌السلام که در آستان مقدس امام زاده موسی مبرقع علیه‌السلام برگزار شد اظهار کرد: امام جواد علیه‌السلام مایه خیر و برکت در بین آدمیان است.

وی در ادامه با بیان اینکه در آیات 70 الی 72 سوره اسراء، سرنوشت آدمی مطرح شده است اعلام کرد: انسان باید خود و ماهیت خود را بشناسد، همچنین نعماتی که خداوند به او عطا کرده است را باید مورد شناسایی قرار دهد تا بتواند شکر آن را به خوبی انجام دهد.

این استاد حوزه در ادامه عنوان کرد: خداوند به انسان کرامت انسانی، قدرت، نعمت و فضیلت داده است و خداوند در قبال این همه نعمات، در یک مکان از انسان بازخواست می‌کند.

وی افزود: خداوند در روز قیامت قبل از سئوال در مورد نماز و روزه و هر عمل دیگر، در مورد ولایت و تبعیت از ولی از انسان سئوال می‌کند به گونه‌ای که خداوند در آن روز می‌پرسد که در دنیا از چه کسی تبعیت می‌کردی و امام تو چه کسی بوده است و اگر در این سئوال مردود شویم، دیگر فرصت بررسی دیگر اعمال نیست چرا که اعمال بدون ولایت باطل است.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول