اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

پیش‌بینی تولید 163 هزار تن غلات در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال با توجه به وضعیت مناسب کشت و داشت 163 هزار تن غلات از مزارع شهرستان اردبیل برداشت شود.

پیش‌بینی تولید 163 هزار تن غلات در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در جلسه کمیسیون آرد و نان اردبیل اظهار داشت: امسال میزان کشت در محصولات متنوع غلات به 65 هزار هکتار رسیده که از این مزارع 117 هزار تن گندم و 63 هزار تن جو برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: این میزان برداشت محصول که امیدواریم به معنای حقیقی نیز تحقق پیدا کند یک رشد 15 درصدی را نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد که امیدواریم برداشت مناسب و مطلوبی را از این لحاظ در شهرستان اردبیل شاهد باشیم.

فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در نشست‌های مختلف بحث ذخیره‌سازی این میزان غلات تولید شده مورد توجه دستگاه‌های ذیربط قرار گرفته و مشکلی نیز از این بابت وجود ندارد.

اکبری اضافه کرد: افزایش تولید محصولات کشاورزی به ویژه غلات در کنار ارتقای وضعیت اقتصادی کشاورزان به رشد و بالندگی بخش کشاورزی استان اردبیل نیز کمکی واقعی می‌کند.

به گزارش فارس، در شهرستان سرعین نیز فرماندار این شهرستان در جلسه‌ای مشابه ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 16 هزار تن غلات در این شهرستان تولید شود.

کاظم دبیر بیان کرد: با توجه به بارش‌های مناسب برداشت محصول از اواخر خردادماه شروع می‌شود و تدارک مناسبی را برای تأمین انبار و سیلوی مورد نظر در نظر گرفته‌ایم.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت:‌ 51 پروژه اشتغالزایی کشاورزی ویژه زنان روستایی استان اردبیل در سال گذشته عملیاتی و اجرایی شده است.

اسماعیل آبروش افزود: در بازدید اخیر زنان پیشرو و تصویرگر روستایی منطقه جنوب استان کرمان بسیاری از این طرح‌ها و فعالیت‌ها در حوزه زنان روستایی مورد بررسی و توجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: 13 طرح اشتغالزایی نیز در زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی برای ایجاد اشتغال با اولویت زنان روستایی امسال در دستور کار و اجراست.

آبروش این طرح‌ها را شامل پرورش توت‌فرنگی، قارچ خوراکی، گیاهان دارویی و سبزی‌کاری اعلام کرد و اظهار داشت: ما از محل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی طرح‌های اشتغالزایی مختلفی را در دستور کار و اجرا داریم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول