اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال احمر مازندران:

مازندران نیازمند 25 پایگاه امداد جاده‌ای است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: مازندران نیازمند 25 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای است که اکنون 14 پایگاه در استان فعال است.

مازندران نیازمند 25 پایگاه امداد جاده‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، مهدی ولی‌پور بعدازظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نکا بیان داشت: وجود سالانه 20 میلیون مسافر در ایام مختلف سال به مازندران، این استان را به یکی از استان‌های حادثه‌خیز تبدیل کرده است.

وی اظهار کرد: ایران جزء 10 کشور بلاخیز دنیا است و استان مازندران نیز به دلیل قرارگرفتن در بین کوه، جنگل و دریا و ایجاد فضای مناسب تفریحی و گردشگری از جمله استان‌های با خطرپذیری بالاست.

به گفته ولی‌پور، فضای انبار پشتیبانی نیز یکی از ضرورت‌های مهم ما در بخش امداد جاده‌ای است که اکنون 4 هزار و 500 متر مربع انبار جاده‌ای در مازندران مهیاست و در مجموع نیازمند 13 هزار متر فضای انبار پشتیبانی امدادی هستیم.

وی بیان داشت: مازندران در حال حاضر دارای 14 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای است که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب در تمام محورهای مواصلاتی و خطرآفرین امداد جاده‌ای داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به تجهیز ناوگان حمل و نقل هلال احمر استان و شهرستان خاطرنشان کرد: در پایان سال 90 با حمایت رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور مبلغ 30 میلیارد ریال اعتبار به مازندران اختصاص یافت که 10 دستگاه خودرو مجهز امداد و نجات  از این محل خریداری شد.

ولی‌پور ادامه داد: ایجاد پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، فراهم کردن فضا برای انبار امدادی، مجهز کردن ناوهای امدادرسانی و آموزش از جمله برنامه‌های مهم ما در هلال احمر است که امیدواریم با کمک مسئولان محقق شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران نیز بیان داشت: جمعیت هلال احمر از جذابیت فراوانی برای جوانان برخوردار است و بعد از بسیج که مولود انقلاب است، هلال احمر دومین دستگاه در جذب جوانان است.

ولی‌الله فرزانه گفت: آموزش در امر امدادرسانی از اولویت‌های مهم است که در این نهاد به‌درستی انجام می‌شود و باید تلاش شود تا جمعیت بیشتری از جامعه را به آموزش‌های امدادی ترغیب کنیم.

فرماندار نکا نیز امدادرسانی را از وظایف مهم و خطیری دانست که هر امدادگر با نجات یک هم نوع روبروست.

رضا آزادی کناری گفت: شهرستان نکا از نظر خودرو و تجهیزات امدادی مشکلی ندارد ولی باید برای ساخت ساختمان هلال احمر تلاش شود.

وی ادامه داد: آمادگی داریم زمینی را برای امر انبار امدادی در اختیار هلال احمر قرار دهیم تا در اسرع وقت این انبار امدادی در نکا ساخته شود.

به گزارش فارس، پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نکا در زمینی به مساحت 548 متر مربع از سوی خیر نکایی " مجید لطیفی" مدیرعامل شرکت فولاد ماشین نکا و با هزینه ایشان ساخته می‌شود.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول